• Luddes matte

Är det nån mer som kokar kaffe?

Alltså kokar på spisen, inte brygger osv...

Älskar mina pojkar, Leo, Jack och Tyko.
  • Svar på tråden Är det nån mer som kokar kaffe?
  • lövet2

Självklart! Skulle skämmas om jag blev tvungen att bjuda på annat kaffe om jag fick gäster ....

• Lorina

Vi kokar på spisen men inte "vanligt" svenskt kok kaffe utan serbiskt kaffe eller rättare sagt turkiskt kaffe. Vi har en speciell kaffekanna oxå!
    Vi brygger ibland tex om vi får gäster som då inte dricker det vi dricker

• shangri la

jaaa samma här! kokar mums-expresso kaffe i mockabryggare (svindyr sådan, hittade ingen annan till vår induktionsspis!)

har tom. fått min endast te-drickande vän att TYCKA OM kaffe, efter att ha smakat på vårt kaffe kokat på spis då är det gott med andra ord!

..bryggkaffe mår jag illa av.. varför är det så? min sambo också..

• Mammatillfem

Vi ! Mina föräldrar och min farmor kokar alltid kaffe-så där mysigt,de har inte ens en bryggare..."uppfödd" med det,i af sedan jag började dricka kaffe..numera har vi även en bryggare,som vi fått av min älste son i julklapp,och växlar mellan kokkaffe och bryggkaffe...köper båda.Kokkaffe blir mkt hetare-det är bra!

• MayaS

Jag dricker inte kaffe... MEN det gör sambon och han kokar sitt kaffe... tom jag, har lärt mig att koka kaffe till honom *S*... vi har en bryggare som vi använder när min familj kommer på besök efter som de inte dricker kok-kaffe.

• lönnemåla

Vi kokar kaffe vintertid eftersom vi då har vedspisen igång och då måste man ha kokkaffe på den!

• Luddes matte

Det är ju sååå gott med kokkaffe! Brygg blir dessutom kallt så fort Räcka ut tungan

Älskar mina pojkar, Leo, Jack och Tyko.
  • Mammatillfem

Har nyss varit på Öppna f skolan med sexåringen,fikade där-bryggkaffe,och sedan var vi hem till mina föräldrar och fick kaffe där-kokkaffe i vardagsrummet med hembakt till..mm...

• lönnemåla

Fick en elektrisk kaffekvarn i present igår så nu kan jag mala mitt eget kaffe

• marina81
    Lorina skrev 2006-11-01 18:55:05 följande:
    Vi kokar på spisen men inte "vanligt" svenskt kok kaffe utan serbiskt kaffe eller rättare sagt turkiskt kaffe. Vi har en speciell kaffekanna oxå! Vi brygger ibland tex om vi får gäster som då inte dricker det vi dricker
    här är en till som gör sk. turkiskt kaffe..har också en speciell kaffekanna
    it's a great big white world and we are drained of our colours
  • hillson

Espressokaffe kokar jag på spisen men svenskt vanligt kaffe brygger jag..Gillar inte svenskt kokkaffe,smaklöst..

• faster

hihi detta är ganska kul ämne..ja e född i skåne där man i stort sett alltid haft kaffebryggare..träffar en go kille från Jämtland o vi flyttar ihop..sen första gången svärföräldrarna kommer på besök jobbar min man..
    hm..då uppstod problemet..
    ingen bryggare o jag har ALDRIG kokat kaffe...
    sluta med att ja fick be svärmor koka kaffe åt oss!!gissa om d va pinsamt??!!

• giz den allsmäktige

japps annars e de inte kaffe

• musli

Självklart!!!!!! Hade perkulator innan, tål inte vanliga bryggare, numera kokas allt kaffe på spisen eller vedspisen!!!!

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Är det nån mer som kokar kaffe?