Inlägg från: Jessica C S |Visa alla inlägg
  • Jessica C S

Matvägran på "riktigt"!!!

Oj, säger du det!
    Jag har en i föräldragruppen från bvc som har det problemet med hennes två åring. Dom har haft det fruktansvärt jobbigt. Jag har inte ens träffat dom sen det vart så illa, för dom har typ isolerat sig så att hon inte ska bli förkyld, för då vart hon ännu sämre. Hon har fått läggas in ett par gånger. Och nu sondmatas hon. Det är tufft. Jag lider med henne, verkligen. Jag har funderat om det finns fler som har det så, nu vet jag....

Jag undrar verkligen varför det blir så. På flickan jag träffat så har dom inte hittat något fel alls. Jag antar att dom inte hittat det hos er pojk än?

vad säger läkarna till er? vad vet dom, varför blir det så? Vad gör man?

Skickar *styrkekramar* det kan behövas!

Jag tror dock att det kommer gå bra, men att det behövs tiiiiiid.

• Jessica C S

Usch så jobbigt alltså...
    Det låter ju verkligen som läkarna gjort allt dom kunnat, och att ni gör allt ni kan...

Hmm, skulle det tänkas att han skulle gilla att lukta på dom spännande lukterna hos turkiska restauranger, kinesiska, thailändska? Bara att få vara med och känna annan sorts lukt på mat, kanske skulle väcka matlust....jag vet inte griper efter halmstrån hehe...
    Iallafall, jag hoppas så hemskt mycket att det ska bli bättre för er i framtiden och för alla andra som har det så här jobbigt.

Jag får iallafall hjälpa till och puffa tråden, så att förhoppningsvis någon med samma problem hittar den, så det finns någon att bolla erfarenheter med...

• Jessica C S

Puffar upp tråden lite

• Jessica C S

Puffar upp tråden lite igen, så fler med barn som inte äter kan hitta tråden

• Jessica C S

Hej Tutuss. Ja det är säkert frustrerande kan jag tänka mig, att många tror det bara går över sådär... det här är liksom ingen vanlig matvägran.
    Men jag önskar jag kunde förvandlas till forskare typ och komma på VAD det är som gör att det blir så här, så man kan hitta en lösning. Väldigt frustrerande att man inte vet vad det är och kan typ ge en tablett och så är allt bra igen.. 

Men men, kämpa på, tänker på er!  *styrkekramar*

• Jessica C S

Hej hej igen! Är du kvar på familjeliv?
    Hur har det gått för er?

I förrgår träffade jag min vän igen, som ju har en två-årig tjej som inte äter. De goda nyheterna är att hon fått ta bort sonden nu. Efter att ha letat efter allt och lite till, kollat henne inpå molekylerna som hon sa Så prövade dom att stoppa i en till slang i andra näsborren, som skulle mäta ph-halten i kroppen.
    Och då upptäckte dom att det ändrades på natten, (när hon låg ner) vet inte om det vart lägre eller vad det var.
    Men flickan hade magsyra som läckte upp, så hon har ju haft halsbränna och illamående förstod dom ju då! Inte konstigt hon inte ville äta!
    Så hon får Losec nu och det hjälper. Det är fortfarande en kamp för att överhuvudtaget få i henne vatten och mat, men det är ett stort steg på vägen! Underbart att få slippa sonden!

Ville bara berätta, jag vet inte, kanske ge er hopp om att det kan finnas lösningar, och att ni inte är ensamma om detta iallafall..
    Lycka till och kram!

• Jessica C S

Attans, det var ju trist då! *styrkekramar* till er

Svar på tråden Matvägran på "riktigt"!!!