jag vill ha en West highland terrier!!
är det någon som vet vart jag kan få tagpå en sådan?
/lilla lina
är det någon som vet vart jag kan få tagpå en sådan?
/lilla lina
Har du kollat upp rasen? Visst är dom söta men de har tydligen massor med problem typ allergier mm.
Våran veterinär tycker att alla borde ha en, då skulle han aldrig oroa sig över jobb... ;)
oj det lät ju inte så bra... har väl inte läst på så mycket ännu, mest bara kollat runt och fantiserat... har ju tyckt att rasen verkar så bra... vill ju ha en LITEN hund... rekommenderar du nån annan ras? vi bor på landet, har inga barn och inga andra djur.
/lilla lina
jag tror det är 3 sånna en arbetskamrat har, är visst mycket jobb med pälsen och problem med huden.
Ehh...vi hade en sådan när jag växte upp. Hade aldrig några problem med vare sig huden eller allergier. Det är en underbar hundras med massor av personlighet! Dom fäller inte heller och det kan ju vara skönt kanske. Tror du gör ett bra val om du köper en westie. En sån skulle jag helt klart välja om jag skulle köpa hund!
Kolla på denna sidan för mer info:
www.westiealliansen.se/
Annars skulle jag rekommendera en dvärgschnauzer...mycket frisk ras, jättetrevliga, lagom storlek och inte så mkt terrier i. Perfekt enligt mig!!
är det west highland white du menar?
är uppväxt med såna och de är underbara! men enormt envisa
hallonpajen: men jag vill ju ha en terrier ju... :)
lillalina: Då kan jag trösta dig med att alla tror att en schnauzer är en terrier. Och det är ganska likt, fast utan de där allra jooobbigaste terrier fasonerna. Men vill man ha dem så är det ju ett hopplöst fall förstås...
Kan rekommendera Jack Russell-terrier. Vi har två stycken! =) Bilder finns på mitt krypin =)
lillalina:
westiesar är urmysiga hundar med stor personlighet. jag har en själv (kolla mitt galleri), och han är underbar! de är sportiga, tuffa, självständiga och trevliga som sällskap (men de älskar att spåra!). min vovve är väldigt lättlärd och lydig. fördelar med westiesar är att de inte fäller, har bra päls (rätt strävt så det tovar sig bara där det är mjukt), de är kända för att inte skälla så mycket, och så är de små hundar med stora personligheter.
negativt är kanske att de kan ha problem med eksem. vi har dock aldrig haft problem med det, eller något annat. och så behöver de trimmas ungefär var 10:e vecka.
sen tycker jag att det kan vara rätt kul med att de är terriers. kul med hundar som inte bara svansar efter en hela tiden
jag tycker verkligen du ska köpa en westie. jag vet inte var du bor, men vi köpte vår på kennel Mellanmöllan utanför Skurup i Skåne.