• CoolJen

Fy faan

Usch, det tog mig 3½ timme att åka 3 mil hem från jobbet idag, på motorvägen.

Var hemma strax innan nio och var jättehungrig, törstig och kissenödig.

Värsta trafiken jag varit med om!!

56 st fordon(jag räknade) stod stilla längs vägen.
    Vissa hade kört av, andra krockat, många lastbilar som aldrig kom upp för backar osv.
    Allt detta på bara 3 mil.

Hade jag vetat det hade jag inte ens åkt till jobbet

Nää fy faan vad jag hatar vintern.

Fler som haft en "rolig" resväg hem?

• Svar på tråden Fy faan
  • Elsans

Inte jag men min sambo kom precis hem från tåget från stockholm. Det brukar ta 40min, idag tog det 3h...

Uppsatsjävel!
  • Fille Fjonkan

Nej, jag promenerade ca 1 km och hann då gå förbi 2 bussar som stod på tvären i varsin backe och ca 15-20 bilar som stod utspridda mitt i gatorna med varningsblinkers på. Vår bil står tryggt i garaget med sommardäck på

Bra att du tog dig hem helskinnad till slut i alla fall. Hoppas detta väder inte håller i sig!

/ Fille med Kisen, 3½ år, Tösen, 1½ år och Pysen i magen, v 28
  • CoolJen

Å jag kommer bli tvingad att åka kommunalt imorrn, hemska tanke

Tror tom. att jag tjänar tid på det men inte vidare kul att först gå nån km till bussen, för att sen åka buss nån kilometer till pendeltåget och sen från pendeltåget gå ca 2 km, ja fast allt är väl bättre än 3½ h resväg, enkel resa!

• Tjimtjom

Sambon har fortfarande inte kommit hem. Han åkte från Mörby Centrum runt 20. Pratade med honom för 20 min sen då var han vid Tomteboda

• BeataBus

ännu ett skäl till att ogilla vintern...*går i ide*

Tillhör Svamlarna ©
  • Jennie med ie

Ap ap ap! Inte skylla på stackars vintern *s* Skyll på de som inte kan köra ordentligt. Det hade inte alls behövt bli så kaotiskt och så många olyckor om folk hade kört som de ska och haft ordentliga däck osv.

• J1985

håller helt med dig jennie med ie.. om alla tänkte sig för och satte på vinterdäcken i tid osv så skulle det inte bli sån kaos..
    Och med alla tåg osv.. varje år är det som om dom tänker -Va kan det snöa här??! som om det aldrig hänt förr... Lite komiskt ändå..

• CoolJen
    Jennie med ie skrev 2006-11-02 08:03:02 följande:
    Ap ap ap! Inte skylla på stackars vintern *s* Skyll på de som inte kan köra ordentligt. Det hade inte alls behövt bli så kaotiskt och så många olyckor om folk hade kört som de ska och haft ordentliga däck osv.
    Jag hoppas verkligen at lastbilar och bussar har vinterdäck på, de var nämligen en stor faktor i uppstoppningen av trafik då de pga. halkan inte kom upp för backar.
    Vist var många utan vinterdäck men det gick knappt bättre med heller

men visst borde vissa kört som du säger "som de ska" eftersom det var många som hade sladdat och krockat, fast även mycket att uppstoppningen var oxå att folk just körde "som de ska", alltså tog det väldigt lugnt för att undvika att köra av vägen eller krocka, man kan ju alltså inte bara skylla på sommardäck
  • Jennie med ie

Jag blir lika irriterad varje år då det sägs att "vädret orsakade seriekrockar och avåkningar", när det i själva verket är människans beteende som orsakar dem.

• Linsa

Här nere i skåne (vi bor allra längst ner i såne i ystad) är vädret fint...torra vägar solen skiner, kom lite snö igår men inget som stannat...... Men man får väl ändå pyssla på vinterdäcken i helgen för snön kommer ju med all säkerhet hit oxå

KRAMAS I TRAFIKEN

Stolt mamma till tre busfrön
Svar på tråden Fy faan