Inlägg från: CoolJen |Visa alla inlägg
  • CoolJen

Fy faan

Usch, det tog mig 3½ timme att åka 3 mil hem från jobbet idag, på motorvägen.

Var hemma strax innan nio och var jättehungrig, törstig och kissenödig.

Värsta trafiken jag varit med om!!

56 st fordon(jag räknade) stod stilla längs vägen.
    Vissa hade kört av, andra krockat, många lastbilar som aldrig kom upp för backar osv.
    Allt detta på bara 3 mil.

Hade jag vetat det hade jag inte ens åkt till jobbet

Nää fy faan vad jag hatar vintern.

Fler som haft en "rolig" resväg hem?

• Svar på tråden Fy faan
  • CoolJen

Å jag kommer bli tvingad att åka kommunalt imorrn, hemska tanke

Tror tom. att jag tjänar tid på det men inte vidare kul att först gå nån km till bussen, för att sen åka buss nån kilometer till pendeltåget och sen från pendeltåget gå ca 2 km, ja fast allt är väl bättre än 3½ h resväg, enkel resa!

• CoolJen
    Jennie med ie skrev 2006-11-02 08:03:02 följande:
    Ap ap ap! Inte skylla på stackars vintern *s* Skyll på de som inte kan köra ordentligt. Det hade inte alls behövt bli så kaotiskt och så många olyckor om folk hade kört som de ska och haft ordentliga däck osv.
    Jag hoppas verkligen at lastbilar och bussar har vinterdäck på, de var nämligen en stor faktor i uppstoppningen av trafik då de pga. halkan inte kom upp för backar.
    Vist var många utan vinterdäck men det gick knappt bättre med heller

men visst borde vissa kört som du säger "som de ska" eftersom det var många som hade sladdat och krockat, fast även mycket att uppstoppningen var oxå att folk just körde "som de ska", alltså tog det väldigt lugnt för att undvika att köra av vägen eller krocka, man kan ju alltså inte bara skylla på sommardäck
Svar på tråden Fy faan