• Angelica77

Har du svart kakel i köket???????

Går i renoveringstankar och funderar lite på att sätta svart kakel i köket över bänkskivorna. Är ju så himla snyggt.

Nån som har bild på sitt kök med svart kakel? Och lite för/nackdelar om nån har nåt att säga...Tack

• Svar på tråden Har du svart kakel i köket???????
  • modestyclara

Vi funderade faktiskt på svart kakel och köpte några provplattor. Snyggt i butiken MEN vattenstänk och annat syns väldigt tydligt om man har svart helblankt kakel, så det blir till att feja lite mer än jag har lust med!

• Mamma Mysig

Jag kan tänka mig att det blir smutsigt, som tex potatis har en förmåga att bli vita prickar när man skalar dem, annars så låter det jättenyggt

Jag har ljusbeige och det är inte det snyggaste men det är jättepraktiskt

• EvaE83

vi ska också renovera köket nu efter jul=) Men vi vet inte alls hur!?
    Har också gått i svartkakeltankar men jag tycker det är så svårt att se en helhet framför sig.

Finns det ngn som har bilder kök tas det gärna emot från mig med=))(behöver dock inte vara bara med svart kakel utan alla möjliga mottages tacksamt)

• Nika och Co

Vi har svart, vitt, grått om du vill kika i starka mappen

• Nika och Co

fast det ser inte klart ut men nu är det det så får väl uppdater med nya bilder snart då vi har satt upp alal skåp samt att vi har spottar i taket okså

• Alcarinque

Vi har både ljusgrått och mörkgrått/svart. Det är matt och "ruggligt"
    Bild finns i galleri.

• Angelica77

puffar.... Ingen mer som har svart kakel?? Ni som har men ej har bild på det - är det sant som så oftast sägs om svart kakel att det är svårt som tusan att hålla efter. Vattenfläckar, smutsstänk mm..???? Mycket tacksam för svar!

• Sessan87

Vi har faktiskt svart griffel ovanför våra diskbänkar, jättesmidigt att hålla rent och jättefint. Bra att det går att skriva på också.
    Kaklet slogs bort och så målades det direkt på murbruket, för att det inte skulle se helt slätt och tråkigt ut. Lägger ut bild i galleriet.

• Angelica77

Sessan87: Wow, annorlunda i köket. Tack för att du delade med dig.
    Vilken söt son ni har

• LillaÄrtan
    Vi har svart kakel! Ett matt jättefint kakel.. Kan sätt ain bilder imorgon. Aldrig haft problem med fläckar & sånt trist, skulle bli galen om fallet hade vait så.
    På blankt kan jag tänka mig att det skulle synas dock..
    ~ Mamma till Världens finaste Julie 051215~
  • Idun

vi har ett svart stenkakel. Det ser inte smutsigt ut. (finns bilder).
    Har dock även svart skiffergolv i badrummet och det kan lätt se smutsigt ut men där är det lätt att hålla rent. Har samma kakel som i köket fast lite större plattor i hallen på golvet och det ser inte heller skitigt ut.

• Helena78

Vi har svart/grå mosaik i köket! Bilder finns i mitt galleri...

• azzi

Vi har också svart kakel! Var också orolig för vattenstänk men på vårt kakel syns det inte alls, jättelätt att hålla rent.

Bild finns i galleriet!

• Jenny S

Vi har också svart kakel.
    Älskar det och anser inte att det är svårt att hålla rent.

Ska fota det och lägga in en bild så du får se!

Why try to fit in when you were born to stand out?
  • Jenny S

Hrrrmmm...tur att man är uppmärksam på hur man har det..
    Vårt kakel är ju uppenbarligen grå/svart ser jag nu.
    Kanske inte riktigt detta du var ute efter men....

Why try to fit in when you were born to stand out?
  • Angelica77

Vill ni se resultatet på hur vårt kök blev till slut``???? Kika in i galleriet.
    Älskar det.

• reserverad

Finns inget man trottnar pa sa fort som svart i koket har jag upptackt.

Svar på tråden Har du svart kakel i köket???????