• salsajenny

Halmstad Förlossning

Har ni fött ert/ era barn i halmstad? Hur var det? Vad fick ni för bemötande? Fick pappan bo med er mer än en natt? Hur var intrycket i största allmänhet av personal och lokaler och kompetens?

Vi var både i Halmstad och Helsingborg och kikade igår, och har nu bestämt oss för Halmstad, helt klart en mysigare känsla, mindre och mer familjärt där än i Hbg.

Ville bara kolla hur ni upplevt det. =)

• Svar på tråden Halmstad Förlossning
  • Razzla

Jag födde i halmstad i december 2003. Halmstad är känt för att ha en av sveriges bästa förlossningsavd och bb.

Jag fick under hela min förlossning ett bra bemötande och jag kände mig väldigt trygg i hela kaoset.

De finns många olika alternativ på smärtlindring, poolen tex.

Pappan får stanna över natten om de finns plats på bb. När vi fick barn så gick de att ha ett familjerum första natten så han kunde sova där med oss. Själva bb är också väldigt lugnt och skönt. In på bb kommer bara pappor och ev syskon.

Jag hoppas du får en lika bra upplevelse som jag!

• Razzla

Glömde lite..

Lokalerna tycker jag va väldgit fräsha och fina. Jag hade förväntat mig mer sjukhusmiljö på förlossningen men de påminnde ju mer om ett mellanklass hotell.
    De jag minns att jag gillade va de att all utrustning är undanstoppad i skåp ända tills de drar igång med krysvärkar så man slipper sjukhuskänslan..

så nu va de nog allt.. fråga gärna om de är nått annant du vill veta..

• salsajenny

Låter skitbra....=) Är säker på mitt val redan, och det känns jättebra, men kan ju bara bli bättre när man får höra såna bra saker. =)

• Razzla

Jag tror inte jag har hört någon som inte tyckt om halmstad.. även dom som haft rätt jobbiga förlossnignar annars..

Svar på tråden Halmstad Förlossning