• Anonym

Utsättningssymtom

Nån som slutat tvärt med antidepressivmedecin?
    Hur mådde ni och hur kände ni er?

Jag tvärslutade för 13 dagar sedan...(vill inte berätta varför), och nu sedan två dagar tillbaka känner jag mej helt konstig.

Yrsel, känner mej full, huvudvärk till o från...samt att jag känner mej deprimerad igen.

När går det över?

• Svar på tråden Utsättningssymtom
  • Anonym

Man ska INTE sluta tvärt... man kan bli jättedålig av det. Bättre att trappa ner, allra helst i samråd med din läkare. Men jag trappade ner själv under två-tre veckor kanske. Men det tog flera månader innan jag kände mig helt återställd. Nu är det snart fyra år sen och jag mår mkt bättre utan medicin.

• RingRing

Trappade du ner på samma sätt med medicinen när du slutade som när du började?
    Du kan få jätte obehagliga biverkningar om du slutar tvärt..
    Jag har ätit antidepressiva i två olika omgångar och jag har inte mått dåligt av att trappa ner på medicinerna och att sluta..
    Sen har du ätit tabletterna tillräckligt länge?
    Dom hjälper ju till att föra signalsubstanserna till en regelbunden nivå.
    Hoppas att du känner dig bättre snart...

• Anonym

RingRing:

Har ätit dom i 4 år. Började på 50 mg..har varit uppe i 75 mg som mest.

Har försökt trappa ner o sluta tre gånger tidigare utan att lyckas...mår ju dåligt efter ett tag. Därför testade jag att sluta tvärt...

• RingRing

Men går du och pratar med någon?
    Kanske har det satt sig psykiskt att du "måste" ha tabletterna för att må bra. Det ska ju inte vara beronde framkallande att äta och det ska inte hämmna eller stanna serotonin och nordrenalin produceringen.

Svar på tråden Utsättningssymtom