• frk fräken

Playahead

Hej,

Finns det ngn som vet ngt om siten playahead - hur lämpligt är det att en 11-åring är därinne och chattar? Har spärrat sidan efter att ha läst en rapport från umeå universitet - men 11-åringen hävdar att rapporten är gammal och att man har ändrat om siten nu mm. Är helt "borta" när det gäller sån här saker...

• Svar på tråden Playahead
  • Cilota

Har du varit inne på sajten och tittat själv?

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • gemelli

frk fräken:

Det undrar jag oxå,
    m
    Mina 11 åriga killar vill oxå vara inne på playhead. Har dock varit inne en gång för att se, men fattade inte så mkt av det.

• seSSa

Playahead är lite likdant som lunarstorm.se som jag har förstått det.. mina syskon "hänger" där också och de har egna krypin, relationer osv me andra som också har playahead...
    JAG skulle inte velat att mina barn hängt där men hur länge kan man hindra de..? ifall de inte besöker sidorna hemma så gör de ju d i skolan, hos kompisar eller liknande...

• yaaniz

den är väl som alla andra comunitys, som lunar och alla dom..inte mer farlig eller mindre.

LYCKA!!! Jag & Andreas gifte oss den 23/9 - 06
  • skjuteN

Vad gör det då om dem hänger där? Alla är så rädda för internet. Det finns risker med att vara ute i riktiga livet också med snuskgubbar och mobbing.

• Sanber

jag tror inte det är nån fara...
    det krylalr av oliak människor på alla sånna sajter som lunarstorm m.f.
    Alla åldrar...tyvärr ibland!

Men det är inget större fel på dne sidan än någon annan

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • Siina

Men det är åldersgräns på den sidan jag tro det är 13 eller 14 år som minst?
    men man kan fuska till sej ett falsk person nummer på www.hamsterpaj.net

• antitanten

Hej hej
    Du ska absolut gå in på playahead.se, precis som sidan  lyxpiraya.nu.
    Dessa sidor är inte längre vad dom varit, utan mer ett enda samelsurium av
    lättklädda tjejer o killar som på alla sätt o vis vill exploatera sig. Tyvärr är det tjejer o killar långt ned i åldrarna, som i sin tur gör att detta blir ett enda stort mecca för pedofiler o andra med märklig inställning till barn....för det är ju faktiskt barn vi pratar om.

Du får hemskt gärna gå in på följande länkwww.familjeliv.se/Forum-3-102/m13722225.html   för att se svaren (där också jag svarat) vad gäller en annan sida Lunarstorm.

Märk väl... man kan lägga in spärr i datorn, så att sidor som Lunarstorm, Playahead, Lyxpiraya, Snyggast osv osv osv  inte kan kommas åt.
    Enkelt och lätt och ett måste anser jag.

Tyvärr är ju MSN likadant snart.... där ju även webcamera är flitigt använt på de mest äckliga sätt.

Jag är ingen moraltant, bara omtänksam och orolig.

Kram

Svar på tråden Playahead