• frk fräken

Playahead

Hej,

Finns det ngn som vet ngt om siten playahead - hur lämpligt är det att en 11-åring är därinne och chattar? Har spärrat sidan efter att ha läst en rapport från umeå universitet - men 11-åringen hävdar att rapporten är gammal och att man har ändrat om siten nu mm. Är helt "borta" när det gäller sån här saker...

• Svar på tråden Playahead
  • Filifjonkan1

Playahead har funnits imånga många år, jag hade d själv när jag var yngre..
    Men 11 år värkar lite ungt....

• Tvillingfarsa

Playahead är gamla Hångelguiden det var där jag och sambon träffades.

-V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • ELAAAN

Playahead är inte så värst farlig.
    Den är ganska barnslig om man tänker efter.
    Playahead och Lunarstorm är väldigt seriösa sajter, som är ju arbeta för andra. Ta det lugnt och låt din elvaåring surfa vidare, hon lär ju sig mkt och får bättre kontakt med kompisar genom det också. Själv är jag 15 och tycker inte playahead är så värst roligt.

• Tvillingfarsa
    ELAAAN skrev 2006-11-16 09:58:21 följande:
    Playahead är inte så värst farlig.Den är ganska barnslig om man tänker efter.Playahead och Lunarstorm är väldigt seriösa sajter, som är ju arbeta för andra. Ta det lugnt och låt din elvaåring surfa vidare, hon lär ju sig mkt och får bättre kontakt med kompisar genom det också. Själv är jag 15 och tycker inte playahead är så värst roligt.
    Du är medveten om att det finns pedofiler som använder Lunarstorm som jaktmark va?
    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • kifr

Min dotter är inne på Playahead, hon är 14 år. Vi har som regel i vårt hem att hon endast får hålla på med MSN och Playahead på helgerna, detta för att hon annars inte kan koncentrera sig på sitt skolarbete.

Jag tror att vi vuxna inte kan "förbjuda" våra tonnåringar dessa sidor. Förbjuder vi det hemma så går de in när de är hos kompisar eller i skolan. Jag tror snarare att man ska ha en öppen dialog med sina barn och försöka "hålla koll". Det som är förbjudet blir bara väldigt intressant.

• gealach

Jag tycker att Playahead verkar vansinnigt oseriös, i jämförelse med Lunar, som har skärpt till sig. PA bryr sig heller inte om vad som skrivs, Lunar försöker i alla fall hålla efter regelbrott, PA verkar knappt ha några regler.

Vad beträffar pedofiler kan de härja precis var som helst, Lunar är knappast enda stället ungarna kan råka ut för sådana.

Eleverna på min skola använder PA till att skapa hatklubbar mot lärarna, fick vi veta för ett par år sedan. Då jag hittat elever på andra skolor som gjort sådant på Lunar, så vet jag att Lunar tar sådant på största allvar och plockar bort klubbarna direkt, vilket inte PA gör, man får inte ens svar på anmälningsmailen. Alltså är det fritt spelrum för ungarna att mobba både varandra och sina lärare på PA.

• elfling

Jag är 14 år och jag och mina bröder (14 och 18) har aldrig blivit förbjudna att vara inne på några sidor. Ingen av oss har någonsin blivit utsatta för något där, på någon av sidorna. Vi är fullt medvetna om att pedofiler finns, men vilken dum unge går med på att visa sig poserande i webbcam eller stämma träff med någon bara för att man har snackat på en sida? Jag tror ni har för låga tankar om era barn. Låt dem ha frihet och få ha ett privatliv med sina kompisar. Ju mer frihet era barn får desto mer lärdom tar dem upp. Självklart ska man ju dock berätta om riskerna på sidorna om barnen inte redan vet dem.

• adrenalin

nej nej  nej nej nej!!!
    playahead är INTE samma som lunar. Även fast lunar också är illa, så är playahead mycket värre!

Det är folk som bjuder in på chattar och visar sina könsorgan i kameran. De thar hänt mig FLERA gånger. Det sitter 40-åringar där som bjuder in en och frågar om man vill ha sex. Det är otroligt många 12-13-åringar som sminkat upp sig och sitter å pressar upp brösten på sina bilder. Det är inte lämpligt för en 11-åring att sitta där tycker jag.

Vet inte vad man kan göra för att hindra dom, men jag rekommenderar inte sidan. Lunar är i så fall bättre.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • blingblingdeluxe

Jag är själv medlem på playahead, fast jag är dock 19. men varför skulle inte det vaar okej att en 11 åring är där, samt lunarstorm? det är inget farligt med dem sajterna, det enda är väll att man aknske ska säga till ens barn att inte prata med någon man inte känner , eller iaf inte träffa ngn.

• Ellieott

Playahead tycker jag inte lämpar sig till en 11-åring. Jag hade ett nic där när jag var 14 och tills jag blev typ 16 och idag skulle jag säga att det inte var en så bra sida för en 14-åring, inte alls. Nästan alla lägger dessutom upp en massa bilder på sig själva där, fast det behöver iofs. inte din dotter göra, men nästan alla gör det. Lunar är verkligen mer anpassad till yngre än playahead.

• Tuva Lisa

Om hon verkligen vill gå in på PA, kan inte någon av er föräldrar sitta med så hon får visa vad hon vill göra?

Svar på tråden Playahead