• Cantina

"Föräldrakollektivet" Tråd 7

Ojojoj! Gamla tråden stängdes! Det var vi inte beredda på! Tänk att JAG får äran att skapa en ny! Hoppas att alla hittar hit!

Här är de tidigare trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11234872.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m2987115.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m4094201.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5430151.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m7190497.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m9127808.html

Som "kom ihåg" vid ev. "hemma hos-fika" ligger allergilistan här.
    ~Allergier: Suzzli-nötter / JosseS-laktos / RiRi-nötter, mandel/ Alicia-ägg / Alice-ägg ~

• Svar på tråden "Föräldrakollektivet" Tråd 7
  • RiRi

petsod, hoppas A kryar på sig fort. Vi saknade er på sången idag, tack för att du fixade blomma.

• Namina

Hoppas Andrea känner sig piggare idag

RiRi
    Åt vilket håll ligger Unnerstad. Vet att JosseS har pratat en del om stället. Kanske finns det en hemsida att kika på?

Man skulle vara frisk när man är hemma
    Tänk så mycket man skulle hinna få gjort!

• petsod

RiRi: Det var så lite, synd bara att vi inte kunde vara med och överlämna blomman till Jannicke, det har ju varit så roligt denna termin nu när barnen är lite större.

A är bättre idag, ögonen har inte kladdat än så länge men det är tydligen lätt att det kommer tillbaks så vi fortsätter att behandla.
    Ikväll har J julfest med jobbet så det blir en låååååång dag idag utan avbyte.

Är det något av de andra barnen som äter dåligt jst nu??? Jag får inte i A någon mat alls nästan. Visst kan det bero på att hon är lite hängig och då är man tacksam för att hon i alla fall vill ha välling.

• Sessan78

Petsod Amanda har redan haft sin period av att äta dåligt det höll i sig i några dagar men vi tror det kan ha haft med tänderna att göra. Nu äter hon bra igen.

Har jobbat idag och nu ska jag och Amanda ha en mys kväll ihop. Maken är iväg på trombon övning inför julkonsert imorgon. Jag ska laga flygande Jacob ikväll ska bli gott med lite extra så här på en fredags kväll

Trevlig helg på er alla

• Sessan78

HP jag kom ju på att du fyller år i helgen men minns inte vilken dag ?

Vill ialla fall önska dig ett STORT GRATTIS på din 30 års dag
    Jag önskar dig en härlig födelsedagsfest med alla dina nära och kära och hoppas på att din dag blir perfekt
    Hipp hipp hurra!!!!
    *KRAMAR OM*

• Namina

Långt ifrån bra från min bihåleinflammation. Gick en promenad med Hugo på fm för att testa och jag bblev alldeles svett. Den lilla aktiviteten fick mig att inse att jag inte kan leda mitt pass imorgon. Bara att inse fakta Dock lite svårt att hitta ersättare nu i adventstid så just nu ser det ut som om det blir inställt. Men vad ska man göra om man inte är frisk? Som jag fortfarande mår är det ju inte lätt att ens säga att jag går till jobbet på måndag.

Resten av dagen ska jag bara ta det lugnt. Vet inte om Hugo är på g igen för han kräktes för en liten stund sedan. Hade somnat i vagnen och jag hörde att han började hosta. Pratade precis med HP i telefon och hann inte ner i tid. Det blev till att städa vagnen, plocka av Hugo alla kläder och direkt sätta på maskinen. Nu sover han i sin säng och jag hoppas att det bara blir den här gången. Har ingen lust att börja om från där vi var sist. men det kanske är så här falsk krupp är. Kanske räcker det med lite hosta för att Hugo ska kräkas?

• Namina

Petsod
    Hur började Andreas ögonirritation? Hugo varar rejält men bara från ena ögat. Det är rätt tjock och gult. Vet inte om det bara är att avvakta? Har torkat med blöt bomullstuss. Kan ju hända att det bara är skräp....Annars kan ju snuva sätt sig på ögonen.
    Tycker det är så jobbigt när barnen blir sjuka. Känns som om det alltid ska vara något.
    Jo just det ja. Feber har han oxå så då beror det nog inte på skräp utan säkert något virus i kroppn. Strax över 38 grader mätte vi.

• JosseS

Grattis HP och Pillan Önskar er en bra dag!

• petsod

Namina: A´s ögoninfl. började just så, tjockt var från ett öga som sedan kommer att sprida sig till det andra. Jag tvättade med koksaltlösning och sterila kompresser men när det inte blivit bättre efter 3 dgr gick jag till BVC och fick recept på droppar. A är bra nu men jag ska ändå droppa till onsd och det är VÄLDIGT smittsamt. Jag fick inte ens släppa ner A på BVC fastän vi var själva i väntrummet.
    Hoppas att ni snart blir friska allesammans.

Grattis till er som fyller år.

Svar på tråden "Föräldrakollektivet" Tråd 7