Lillan7704 och palmblad, förhållandet mellan gud och de människor som vill ha ett sådant behöver vi inte lägga oss i. Det är upp till var och en att bestämma vad man tycker. Man behöver inte förlöjliga nåns tro bara för man är emot omskärelse och den troende för.
Jag tycker det är helt ok och jag förstår också, att en del vill att deras barn ska vara omskurna. Jag ser inget fel i den tanken och önskningen. Men känner nån att det är helt rätt och bra att gå till handling, då måste jag protestera. Det är en annan sak.
Det är mycket man vill med sina barn, att de ska göra, hur de ska se ut, att de ska bli i livet m.m. Men en annan sak om man tar alla dessa beslut ÅT barnen. Barnet är en egen individ. Det är nåt man som förälder man måste lära sig och aldrig heller får glömma bort, hur jobbigt det än är att acceptera. Så mycket dåligt kommer ur det att föräldrarna anser att barnet måste bli "perfekt" så som de anser perfekt vara.
Det jag vill säga är att man mycket väl kan tycka det är ok med omskärelse och vilja göra det, MEN ändå avstå, av respekt för barnet. En åsikt baserad på tro är en sak. Men ens tro är inte detsamma som hur man agerar. Att försöka övertyga någon om att deras gudar är dumma eller inte finns och liknande är inget bra sätt för att försöka övertyga några om att de inte bör omskära sina barn. Det finns mycket mer konstruktiva sätt. Det här handlar inte om religion utan om respekt för andra människor.