• Oji

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II

Och nu har även jag hittat hit... Jag håller med F I N E om att det vore bra vid 11-12. Vet inte om det spelar någon roll men är det inte filmfestival under den helgen? Kanske det inte påverkar Kulturhuset nämntvärt, åtminstone inte i den del vi tänkt hålla till?

• Oji

Välkomna Esn och Vacker Silvana! Här får alla vara med, barn eller inte barn. Det som förenar oss är väl vår något skakiga start i livet, eller har jag missuppfattat alltihop
    Har ni sett föresten att vi planerar en träff? Den 25 november klockan 11 i Kulturhuset i Stockholm. Alla som kan och vill är välkomna dit!
    Hoppas ni alla har en bra fredagkväll!

• Oji

F I N E: Det tycker jag låter bra! Klockan 11 lördagen den 25 november utanför huvudentrén till Kulturhuset!

Någon i tråden (minns inte vem) har tidigare frågat om någon kanske kunde ta på sig att vara lite kontaktperson, dvs. någon vars mobil man kan ringa om man blir försenad, inte hittar eller får förhinder? Man kan ju distribuera sådant via "privata meddelanden" här på FL. Vad tror ni andra? Och finns det någon som vill ta på sig den rollen? Jag skulle gärna göra det men det är nog dumt eftersom jag troligtvis kommer att komma instörtande med andan i halsen... har ju tio mil att köra till Stockholm

• Oji

Vill ha CuteDs nummer inför träffen nästa helg!

AHRODIE
    F I N E
    Oji

• Oji

Håller med F I N E! Det ska bli kul att ses imorgon. Jag som har tio mil att åka hoppas verkligen inte att jag blir ensam där... Eller jag ska ju passa på och hälsa på lite kompisar också efter vår träff så det skulle egentligen inte göra nåt. Och jag är ju i Stockholm varje dag ändå under veckorna så en dag mer eller mindre spelar väl ingen större roll
    Vi ses imorgon!

• Oji

CuteD: Stackare! Hoppas att du blir frisk snart igen!
    Hm, är det någon som tänker komma idag eller inte? I annat fall behöver jag ju inte åka in till stan utan kan stanna i söderort direkt. Vore ju bra att veta, speciellt nu när vår "kontaktperson" blivit sjuk. Vad säger ni?

• Oji

Hur ska vi då göra F I N E? Ska vi ställa in och försöka igen en annan dag?

• Oji

F I N E: Kan jag skicka mitt mobilnummer till din inbox? Och om träffen ändå verkar bli av, dvs. om det verkar som om det är några fler som tänkt komma, så kanske du kunde SMS:a mig? Antar att detta borde bestämmas inom den närmsta timmen eller så? Hoppas att det är okej. Jag ber om ursäkt för min framfusighet som endast beror på att vi måste åka nu

Alla: Om vi inte ses idag hoppas jag att det blir vid ett senare tillfälle!

• Oji

Så olika det kan vara... vi som har varit både här och där under E:s livstid har minnsann inte blivit erbjuden några gratissprutor, trots att vi frågat efter det. De har bara sagt på BVC att hon inte behöver ta några andra vaccin än de som alla får förrän hon blir två... Kanske borde ha tjatat lite mer

• Oji

Hej hallå! Håller på att drunka i jobb så det är därför som jag knappt finns annat än på jobbet just nu Men jag ska ha två veckor semester över jul (jippie) och har massor som "måste" göras före... och faktum är att endast en julklapp har inhandlats än så länge så jag vete sjutton hur det ska gå i år... kanske måste ge över ansvaret till maken - eller NÄ!

Ahrodie: Kul att veta vad det blir för kön! Och antar att det är praktiskt med en till tjej med tanke på ärvda saker från din större lilla tjej.

Myrna: Jag är också otroligt imponerad av både Ahrodie, och Meandra5, som fixar så många! Jag skulle också vilja ha en riktigt stor familj... Verkar så himla mysigt!

Åter till arbetet! Ha en bra dag alla!

• Oji

God Jul även från oss som befinner oss i Norrland för julfirande. Men var fasen är snön

Ha det bäst alla!

• Oji

Det finns ingen officiell definition av ordet invandrare. Statistiska centralbyrån använder en definiton av befolkningsgruppen personer med utländsk bakgrund: För att platsa i den gruppen ska båda föräldrarna vara födda utomlands, och man ska ha för avsikt att stanna i Sverige minst ett år, vilket ju stämmer in på alla i tråden tror jag

Jag har nog aldrig kallat mig själv invandrare, även om jag i en rent språklig bemärkelse kan tycka att det är ett ganska bra ord dvs. en person som flyttar från ett land till ett annat. Vardagsdefinitionen av ordet innebär dock något annat än vad jag anser mig vara.

Personligen tycker jag att det är lite roligt att kunna vara både svensk och korean - allt beroende på vad som passar mig bäst för tillfället Men ska jag vara helt ärlig så är jag inte korean till annat än utseendet...

Ha en trevlig helg!

• Oji

Jag har heller inte varit i tråden på länge. Jobbet och familjen tar ALL tid. Suck. Skulle behöva vara ledig i minst en vecka för att hinna i kapp (i kapp både jobb och familje, hm...).

Maria1978: Trevligt att få vara vuxen, om så bara för en kväll
    Alla nya och halvnya: Kul att ni hittat hit!
    Till alla: Hoppas att ni får en bra vecka.

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II