Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II
Hej alla! Jag har också hittat hit men kommer att vara på barndop i Skåne den 25:e så jag missar tyvärr er  

Hoppas ni får trevligt och berätta ALLT när ni kommer tillbaka!
Hej alla! Jag har också hittat hit men kommer att vara på barndop i Skåne den 25:e så jag missar tyvärr er  

Hoppas ni får trevligt och berätta ALLT när ni kommer tillbaka!
Välkomna ni som precis hittat hit!
Vacker Silvana: Vilket land ska du adoptera ifrån? (Kan ha ställt frågan till dig redan i någon annan tråd men minns inte svaret  
 )
Silvana: Spännande!
Här i tråden har vi ju tidigare delat med oss av knasiga kommentarer man ibland fått som adopterad och jag kan inte låta bli att undra hur det blir för er. 
Kommer månne folk att påpeka hur lik ert barn är dig (enbart p.g.a att båda sannolikt kommer att vara mörka i färgerna)? Och vad kommer de att säga till din man?

Läste precis i en tråd om knäppa kommentarer men kan få som nybliven förälder (angående mammamagen, amning, sömnvanor etc) och det fanns även två inlägg om personer som hade "blandbarn" (knäppt uttryck jag vet) som ofta fick frågan "var kommer h*n ifrån?". Har detta hänt era respektive någon gång? Eller har det hänt någon av er?
Jag har en kompis (korean) som en gång fick frågan om vems barn hon var ute med. Då hon svarade att det var hennes barn fick hon till svar "Men det där är ju SVENSKA barn!".

No further comments...
Jag är 157 cm (nåväl 156,6 för att vara exakt) men sambon är lite över 180 cm så skillnaden är inte så hisnande där. Hoppas sonen ärver sin fars långa ben å han slipper dra fram symaskinen så fort han inhandlat ett par brallor.  

Vacker Silvana: Ja, det blir spännande!!  
Kände en tjej förut som var adopterad från Thailand men med mörk hy och afrohår. Bio-pappan hade sannolikt afrikanskt (afro-amerikanskt?) ursprung.  

Har funderat mycket på vilket land jag skulle välja om jag skulle adoptera. Av någon anledning kommer jag mest att tänka på länder jag besökt och har någon "relation" till. Hur valde ni?
Ja, jag vet inte. Kanske Korea men gärna Vietnam annars eftersom jag varit där och tyckte om landet... svårt... 
Såg ett program om de s.k. "E4-bebisarna" d.v.s barn till prostituerade i Tjeckien som lämnas bort och som ingen vill ha och då minns jag att jag tänkte att jag minsann skulle kunna tänka mig att ta hand om ett litet alkoholskadat knyte men kände mig sedan lite dum... att adoptera är ju inte välgörenhet om ni förstår hur jag menar...
Välkommen Gitani!  

Välkommen Jenny och tack för länken!
Känner igen en del vi talat om i tråden här och som vanligt kan man känna igen sig in en del saker och inte alls i andra.
Coco33: Spännande!!