Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del II
Får jag också vara med på listan? :) Jag är 38 år bor i Haninge söder om Stockholm, barn -85, -88, -91, -92, -02, bf maj -07.
=)
Får jag också vara med på listan? :) Jag är 38 år bor i Haninge söder om Stockholm, barn -85, -88, -91, -92, -02, bf maj -07.
=)
Okej! Här kommer en lite uppdaterad lista då :P
*Honey1982 (Maja), 24 år från Jönköping. Adopterad från Sri Lanka. 1 son (född i Januari-06).
*Jolo (Johanna). 28 år. Uppsala. Sydkorea. 1 son född mars 06.
*Helis (Helena), 29 år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar, mars 03, juni 06
*Sara 30 år,göteborg/phuket , Thailand med dottern sofina, mars 06.
*michanna ( Anna) 29år, Enköping, Chile, 3 barn -99,-04,-05
*lollolo (Louise) 25 år, Mölndal,Guatemala, 1 son född Aug-05
*jennsan ( Jenny) 26år, Stockholm, Indien, 1 son född Mars 05, och väntar 2:a barnet.
*maria1978 (Maria) 28år, Västerås, Chile, 1 son född juni-00 och väntar 2:a barnet.
*sara76 30 år, Stockholm, Indien, 1 son nov-04, 1 dotter aug-06
*Destined Star (Naina),Säffle,Indien, 3 barn -98,-02,-05
*Coco33 (Cornelia) 34år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar -95, -01 och 1 son-06
*Lussan (Sussi) 29 år, Göteborg, Sydkorea, 1 dotter 05
*Nysnö* Stockholm, Sydkorea. Dotter 6 månader
.
*Myrna* Stockholm, 32 år, Sydkorea, en son född -06
*Lillvicky* (Victoria), 25 år, Sundsvall, Sri Lanka, en dotter född sep -04, en son född sep-06
*CuteD* (Daniela) , 31 år, Stockholm, Equador, en dotter född april -06
*Oji* 29 år, Eskilstuna, Sydkorea, dotter född april -05
*Annroll* 23 år, Göteborg, Sri Lanka, Inge barn än.
*EunYoung* (Lena), 30 år, Sundsvall, Sydkorea, son född sep -06
*Isbi* (Isabella), 31 år, Gävle, Korea, en dotter född december -05
* MissS (Sarah), 26 år, Karlstad, Sydkorea, 1 son född maj -02, 1 dotter född dec. -05 och gravid med 3:e barnet BF 070215
*Lime25* Stockholm, Sydkorea, en dotter född juli-05
*sandranoren (Sandra) 27 år, Kil, 1 dotter född juli-02, 1 son född januari-05 och 1 dotter född juni-06 
*Bella76 Stockholm, Sydkorea, en dotter född 1 maj -06
*Över 35* 39 år,Sundsvall, Sydkorea, en son född 1 aug 2004, gravid igen med BF 070214.
*Miababia* Maria 28 år, Visby, Sri Lanka, BF 23 februari-07 
*bumbi* Anna 24 år, Uppsala, Indien, BF 30juni-07
*Ahrodie* Mia 36 år, Stockholm, Korea, son -85, dotter -88, son -91, dotter -92, dotter -02, BF maj -07. 
ujuj.. många blev det.. 
Jag ska försöka komma :P, vi är lite lata på morgonen bara! Någon möjlighet att skicka ut typ ett telefonnummer via mail eller så? Preferably till någon som känner för att vara i "samordnande" position :P. Jag menar, om man är sen, kommit vilse eller bara inte hittar er så kan det ju vara bra att kunna kontakta något :)
Jag tror att det bara blir jag och Michelle, 14 och 16 åringen föredrar nog att inte gå upp på lördagmorgonen för att träffa tanter och deras barn *haha*. Däremot kan det hända att jag får med min 18 åriga dotter. 21 åriga sonen kan vara svår att övertyga också är jag rädd :).
FINE: *haha*, första gången jag blev kallad "tant" var när jag var 17 år :). Fast, jag skrev ju ur "deras" uppfattning inte min ;).
Esn och Silvana, välkommna =)
Inga kommentarer här :). Fast ingen av mina blandisar är ju direkt blond heller :P. Jag tror snarare att folk tittar 2 gånger för att vi ser lite roliga ut när vi är ute och går tillsammans :P. Jag är 157 (om jag sträcker mig haha) och maken 192. :)
CuteD: Jag har funderat på en T-shirt med trycket "Små personer tänker Stort" *flina*. 
(Ni som inte har denna storleksskillnad, snälla ta inte illa upp :))
Jag har inte hört något annat Jenny så jag hoppas så är fallet =). Men, jag är lite förvirrad (måste vara ålder? men kan vara graviditeten..) och blandar lätt ihop saker :P
Jag behöver nog nummer =P man vet aldrig om något händer och då kan det ju vara bra att rapportera..
Coco33 åååå, hade jag gärna åkt på om jag haft råd och inte en ny bebis just då :(. Om tråden här finns kvar så får du berätta hur det var =).
FINE, jag har en syster adopterad från samma land, men vi är så väldigt olika så vi har typ ingen kontakt alls idag :(. Dessutom har vi så väldigt olika "ryggsäckar" och med det syn på ganska elementära saker så det är lite grann minfält där. Visst är det synd, men inte förrän vi båda - om möjligt - löst vår egna "adoptionsproblematik" lär vi ha kunna ha en avslappnad vettig kontakt. Vill inte "lägga locket på" här eller slå ner dina fantasier :( vill bara säga att det inte alltid är roligt..