• Aannaa

Idéer till JULKORT's foto?

Jag skulle vilja ha lite idéer inför detta års julkorts-foto... jag ska ta kort på min dotter, grejja lite i Photoshop o sen framkalla som julkort...
    Frågan är bara VAD ska jag göra för kul/fint med kortet?

Förra året satte jag henne i ett paket o fotade, såg ut såhär

Ge mig alla idéer ni har!!! Eller nån som kanske vet en site som har roliga fototips?

.emilia. ♥ . kärlek big time.
  • Svar på tråden Idéer till JULKORT's foto?
  • Sefyria

Vilket gulligt julkort!! Blev alldeles betagen själv. Glad

Vi tänkte också göra något roligt med årets julkort som blir de första då sonen föddes i år. Dock vet vi inte riktigt än vad men ditt kort gav mig lite inspiration.
    Hur gammal är din dotter nu förresten?

• Aannaa

Tack..... nu är hon 1½ år

• Sefyria

Nu kom jag på ett förslag!

Varför inte lägga ut julgranskulor, glitter och något som iaf liknar en julgran (finns säkert såna uteväxter som liknar granar men i mini-storlek) på en vit rufsmatta. Låt granen antingen ligga ner och låta det se lite bökigt och stökigt ut när barnet/barnen leka med pynten? Alternativt att barnet/-en är i fullt sjå med att klä sin egen mini-julgran?

• Googels

Min syrra klädde upp sonens gunghäst till en ren (satte några kvistar till horn på den) och hade sen sonen på pulka efteråt med en stor julklappssäck på sitt julkort förra året. Lite dåligt förklarat men det blev väldigt bra!

Har hört andra som tagit kort på sitt barn i olika julutstyrslar, typ tomte, lucia, stjärngosse osv och sen photoshoppat ihop dem så att de hade ett litet lussefölje på julkortet.

• Aannaa

Ja det var en kul idé att det ser ut som hon kanske skulle ha rivit halva granen

Lusseföljet är ju kul oxå... Behöver ju en del rekvisita då!

Tack....

MER!

• nas3

Gå in på Crimsons hemsida. Har gjort jättefint julkort på barnen, och billigt var det oxå!

• Cia o krabaten

puffar för mer förslag då jag gjort precis som ts med en lika gammal dotter

• Aannaa

Tack för alla förslag hittills, vill dock ha ännu fler

Svar på tråden Idéer till JULKORT's foto?