• dollan77

vattenavgång eller flytning???

Hjälp mig att avgöra om det var vattnet el kraftig flytning.
    Slemproppen släpte i förra helgen o därefter så har jag haft väldigt vattniga flytningar,men nu när jag gick upp på morgonen så rann det utefter benet.Såg ut som vatten ,det var ungefär tre rännilar på varje ben.
    Snälla tala om vad ni tror det är.
    Camilla

• Svar på tråden vattenavgång eller flytning???
  • Det ljuva livet

Testa att lukta på det, är det vattnet luktar det lite som sperma

Mamma³
  • dollan77

Tyvärr så är jag täppt i näsan av en långdragen förkylning så jag tycker inte det luktar någoting.
    Tack för att du svarade så fort Camilla

• tjohansson

Låter som vatten tycker jag,, ring förlossningen nu o prata med dom!! =)
    när har du bf?

v39
  • mamme

Om det är vattnet som gått brukar det rinna mer. Sätt på dig en binda så ser du hur mycket det rinner, tycker som tjohansson att du kan ringa och tala méd förlossningen... Lycka till..

• dollan77

tjohansson,Jag går på övertid +2 dar. Men jag har inga värkar men var hos bm igår o hon sa att lillen ligger väldigt långt ner.
    Vi hade till o med svårt att höra hjärtljuden.
    camilla

• tjohansson

Ja men ring o kolla vad förlossningen tycker om det är vattnet som läcker vill dom nog kolla upp det...

v39
  • dollan77

Har ringt o hon sa att jag skulle ha binda på mig några timmar o se vad som kommer.När vi var på föräldragruppen så sa den bm att ibland så ligger barnet o trycker så mycket att vattnet bara sipprar igenom lite i taget,nån som haft det så?
    camilla

• dollan77

Hoppas att du har rätt tjohansson,då skulle jag bli sååååå glad.
    Kram Camilla

• NattravN

dollan77:
    Det kan ju mycket väl vara vattnet! Min syster märkte inte ens när hennes vatten gick! Det gick i omgångar när hon var på toaletten...kanske en kombination av bra knipmuskler och att bebisen fixerat sig, för när hon kom in på förlossningen sade de att "Vattnet har ju gått, har du inte märkt nåt?"...
    På mig var det ingen tvekan sist dock! SPLASCH!!!

Svar på tråden vattenavgång eller flytning???