• Little Miss Prissy

Köpt på Ebay, när får jag paketet??

Har köpt en tavla på Ebay den 24 september men paketet har inte kommit än. Har fått mitt omdöme av säljaren, det var positivt.
    Säljaren bor i USA, i staten New York.
    Är det någon mer som har köpt på Ebay från USA, hur lång tid tog det för er att få hem paketet?

• Svar på tråden Köpt på Ebay, när får jag paketet??
  • prinsessa05

Inom 1 vecka har mina paket kommit & jag har handlat ganska mycket på ebay
    ditt pkt kanske ligger i tullen ännu..

• Karl

En kille på jobbet "köpte" ett 2GB memorystick pro duo på Ebay och blev blåst.

• Little Miss Prissy

Usch, man vet ju aldrig! Har hört om en som blivit blåst men även en som fått paketet efter 3 månader och de då trott att de har blivit blåsta.

Jag har haft problem med posten då ett paket legat på ICA i två veckor, men att jag aldrig fick en lapp hem.

Vad kan man göra?? Kan man kontakta Posten, bolaget som fraktar paketet eller nåt? Frågade på ICA för en tid sen men då hade de inte fått något. Det är ju svårt när man inte har nått kollinummer, de måste gå igenom varenda paket på ICA och det vill de ju inte.

• prinsessa05

Maila säljaren & hör om han kan söka paketet ..

• getingmidja

Beroende på vilken typ av paket det är brukar det ibland gå att följa det, via ska tracking number.
    www.usps.com, om man tex betalat för Global priority mail.

• Carolinejosefine

6-10 veckor har jag fått vänta på paket som längst, och jag har beställt mycket från Ebay.com.

Som en rolig säljare skrev till mig i ett mail om att det kunde ta så lång tid att skicka ett litet paket till sverige, you could almost think they are rowing the letter over..

Så oroa dig inte, den billigaste frakten är snigelpost, jag har beställt över 50 saker och alla har faktist kommit fram (förr eller senare)

• Carolinejosefine

var det economy parcel post han skulle skicka det via? Det är snigel nummer ett!

• Little Miss Prissy

Han skickade med global priority mail.
    Säljaren har sålt jättemkt på Ebay och har 100% positiv feedback. Så då borde det inte vara någon skojare.
    Det jag mest är oroad för är att paketet ligger fast i någon postterminal i något land på vägen.

• Åsa

Det är alldeles för länge. Från USA brukar det gå på några dagar. Kontakta i första hand säljaren med en vänlig förfrågan (spara korrespondensen). Om du betalt via Paypal, håll också koll på hur lång din reklamationstid där är så att inte den hinner gå ut.

• getingmidja

Me global ska man få ett tracking nr...det borde du få veta av säljaren isf.

Svar på tråden Köpt på Ebay, när får jag paketet??