• Babyloove

Övningar från medialkurs!

Hej!
    Går denna helg en kurs för att öva upp min medialitet.
    Ger er därför 2 tips som ni kan testa.

1. Ni ska vara 2 personer, gärna okända eller att ni inte känner varandra så bra.
    Ex: Du sitter ner med en penna o ett papper medans den andra personen sitter brevid eller står bakom dig, vad som känns bäst för er. Den personen ska koncentrera sig och säga vad den får upp för saker, kan vara känslor, ord eller bilder. Man ska ta det första som ploppar upp. Det behöver inte ha nåt sammanhang med varandra utan bara det som kommer till en.
    Du som sitter ner ska anteckna de den andra får upp om dig.
    Sen byter ni så du som antecknat blir den som ska få saker till dig.
    Det kan kännas som att man bara svammlar men testa, ni kommer bli förvånade hur det stämmer de som man fått upp om varandra.

2. Gärna en grupp med några personer.
    Ta en ägodel och slå in den i nåt, ex:papper. Sen lägger ni era inslagna ägodelar på ett bord.
    Sen tar ni var sin inslagen sak och sätter er ner o antecknar vad ni får upp genom saken.
    Endel vill hålla den i handen, andra bara att den ska ligga på bordet framför dem.
    Koncentrera er bara o skriv upp de som kommer till er. Tvivla ej på vad ni känner eller ser.
    Skriv bara ner det även fast det känns helt knäppt.
    Sen går ni igenom i gruppen vad ni skrivit ner på pappret och ser vem som äger den sak du har tagit.

Lycka till!!!!!

• Svar på tråden Övningar från medialkurs!
  • Häxan Jia

Hej hej

Detta skall alltså läre en att träna upp sin mediala förmåga eller???

Har du något bra tips på hur man skall kunna kontrollera den?? *nyfiken*

"Be om hjälp när du behöver det, alla tappar fotfästet någongång..."
  • Babyloove

De du kommer märka e att du får till dig tankar,känslor eller bilder när du gör övningarna. På det sättet kan du träna upp din medialitet.
    Jag vet inte vad du menar med att kontrollera den?
    Om du menar att du inte vill vara öppen hela tiden så kan du tänka att du stänger dig o sen när du öppnar upp så tänker du det.
    Jag själv tänker mig en dörr jag öppnar o stänger medans andra tänker sig en blomma som blommar ut o stängs sen.

• Tineling

Men hur skyddar man sig mot onda andar för det finns ju både goda och onda andar? om man ska tänka på en blomma som öppnar sig långsamt vad gör man sen när den är öppen?

• Häxan Jia

Babyloove...

Jag menar att jag vill kunna välja när och om jag vill använda min förmåga.
    Jag är förbannat trött på både bilder och känslor från alla andra..

• Dubbelwe

Jia-Jag har fått ett gott råd från ett medium som oroade sig för min okontrollerade förmåga. Hon bad mig att varje gång jag går utanför hemmet ta på mig en skyddskupa ungeför som en bubbla. Och tänka mig hur jag noga drar igen blixtlåset så jag får vara ifred för andra människors känslor när jag går ut på stan osv.
    Förstod du hur jag menade, det lät lite luddigt.

• Häxan Jia

Dubbelwe..

Jag förstår hur du menar... och tipset är ju bra...

Det räcker att jag tänker detta och visualiserar det i huvudet då lr?

Det finns ju en stor skillnad mellan mig och många andra... Jag vill inte utveckla min förmåga, om jag fick bestämma så skulle jag plocka bort den och lägga den på en avlägsen hylla någonstans...

• Dubbelwe

Jag känner precis som du- vill inte heller utveckla eller använda min förmåga.
    Enligt mitt medium så ska denna bubbla vara ett fullgott skydd så att säga. Jag glömmer nästan alltid att göra detta så jag vet inte riktigt om det hjälper.
    Men som jag sa till henne så är det ju ganska svårt att veta hur det "ska" kännas om man inte tar in alla andras känslor, jag har ju liksom inget att jämföra med, jag har ju alltid varit såhär...
    Trodde alla hade liknande problem men tydligen är det få som funkar som oss. Visste att jag var lite "speciell" men inte SÅ speciell som hon sa att jag är. Knepigt...

• Häxan Jia

hehe... Jag har oxå kommit fram till at jag e lite ovanlig... Som sagt man har inget att jämföra med, för man vet ju inget annat liksom.

Undra om bubblan tar bort alla drömma och dejjavu oxå?? vet du?

• Dubbelwe

Jag kör iväg alla andar och spöken på kvällarna bara för att säkerhets skull ifall de hade tänkt störa mig på natten, det funkar rätt bra. Däremot vaknar jag plötsligt ibland och får förnimmelser om grejer som kommer att hända. Det vet jag inte hur man ska bli av med. Har du problem med drömmar?

• Häxan Jia

Hmm jag vet inte ens hur man kör iväg dom... Fast jag brukar kunna ryta bort dom så att säga, det går ju liksom automatiskt och är svårt att förklara... jag har ju alltid varit sån här menar jag...

Nja drömmarna är jobbiga ibland. Jag vaknar också imellanåt med förnimmelser, är dom akuta så ringer ja fool och varnar mitt i natten, har faktiskt hänt  och fungerat...

Men oftast förstår jag inte alltid fören efteråt vad drömmen handlade om...

Som sagt ibland tappar jag bort informationen och inser inte fören efteråt att jag redan visste.. Tror väl mest det beror på att jag motarbetar min egen förmåga så att säga...

• Mamma1974

babyloove: när man står bakom personen som sitter, ska man vidröra personen, tex lägga mina händer på dennes axlar eller nått?

• Sussie77

Mamma1974:

Jag är babylooves syster.
    Det gör du som du vill, alltså känns det bäst att vidröra personen så gör du det, och känns det bäst att inte göra det, så gör du det.

• Babyloove

Personligen så tycker jag att det e enklast om man vidrör personen men det e som syrran säger. Finns inget rätt eller fel, gör det som känns bässt för dig.

• Mamma1974

Ok, tack! Ska bli roligt att försöka, måste bara hitta nån som man inte umgås med så mycke och vet något om.
    Ni får ha det så bra och vara rädda om varandra
    Stor kram

• 820723

Hur ska man veta att det funkar och att man inte inbillar sig själv för att man vill så mycket?

Svar på tråden Övningar från medialkurs!