Vintermammor fr Västerås 3
Lägger genast in nya tråden bland favoriterna
Lägger genast in nya tråden bland favoriterna
Mmmmm...vad smarrigt det lät med kladdkaka
Här har det börjat boats lite. Börjar ju faktiskt inse att det bara är 7v kvar i dag till BF...och så trängt som det är här i nuläget får vi inte in en till säng....så nu har projekt gallring och kastning startat. Men rackarns vad sammandragningar man får av att lyfta ur ett par saker ur en garderob, ställa sig på en pall osv *suck*
Lillen: Är nyfiken...åkte ni till mässan?? Vi var där i fredags och lillkillen tyckte det var toppen. Att gå på någon föreläsning eller så kunde man ju glömma
Jag hänger gärna med och fikar på tisdag
Jag tycker dagtid är suveränt nu när man har havandeskapspenning...
Fikadejt: Tisdag 7/11 kl 10.00
Lotta (Deighton)
Malin L (Valaina)
Lina (längtande Lina)
Ann-Sofie (jordnöten)
Har vi bestämt var vi ska fika på tisdag????
Nu har jag precis bokat in mig och sambon på förlossningsprofylaxkurs som startar på tisdag. Känner att dagen som jag har viss ångest för kommer allt närmre....Det är ju bara 7v kvar nu till julafton! Hoppas kunna fixa en förlossning utan att få panik den här gången.
Vad kul att det är så många tjejer här som gillar att pyssla
Det gör jag också, men på sista tiden har orken sagt stopp. Just nu är det projekt kasta onödiga grejer som tar upp en hel del tid, och så fort det är klart ska jag börja sy egna påslakan och örngott till grabben och bäbisen har jag tänkt. Symaskinen är framplockad och står och väntar i hallen...
Sen har jag tänkt framkalla en massa kort på sonen och klistra in lite snyggt i album, så man hinner ifatt innnan det blir en till att ta en massa roliga bilder på
Jag tycker det är jättekul att ta en massa fotografier, har ingen som helst kunskap om det, men kul är det och ibland blir det ju bra ha ha ha...
Julkort ja, det är det ju snart dax för...Förra året tog vi kort på grabben och skickade iväg. Man kanske skulle göra det i år också, men pyssla till framsidorna själv på nå kul sätt. Känner att jag blev lite inspirerad nunär nin började prata om alla era
Ses imorgon!!
Oj vad spännade Candyheart! Snart får du träffa din bebis
Lycka till!!!
Tack för en trevlig fika idag tjejer
Tyckte det var en superbra tid att träffas! Så hänger självklart på nästa vecka också
Tisdag 14/11 kl 10.00
Lotta(Deighton)
Lina (längtande Lina)
Malin L (Valaina)
Pia (En solstråles mamma) kommer senare
Ann-Sofie (jordnöten)
Valaina: Hitade du nå gulliga byxor till bodyn??? Och vad hette sidan du hade köpt bodyn på *redan glömt, du vet minnet...*
Ha det bra tjejer! Dags att gå och sova på riktigt, hade visst somnat på soffan, och blev nyss väckt av sonen som stod i sängen och ropade mamma
Hej tjejer!
Mi Amore: Vilket underbart besked från din chef
GRATTIS!!!
Skulle ju bara sticka iväg och få hjälp med bilen igår efter fikat, men hamnade visst på en snabblunch med sambon innan bilfixeriet och barnmorskebesök.
Bäbisen ligger med huvudet nedåt, men helt rörligt. Hade ju hoppats på att den klämt sig lite längre ner eftersom magen sjunkit en bit, men nej då...
Här har natten varit sömnlös från kl 2 och framåt. Haft massor av förvärkar...och när jag äntligen slumrade till vid 5.30...så vaknade jag av sådan sendrag/benkramp...skrek rätt ut...för jag kom dessutom inte upp ur sängen för attt ställa mig upp och räta ut benet. Så det slutade med att jag väckte lillgrabben som så klart blev livrädd av att höra mamma vråla...och sen kunde inte han somna om. Så nu är jag tvärslut som människa. Hade ju egentligen tänkt en vända ner i tvättstugan och kolla om det fanns någon tid...men energin finns bara inte.
Igår startade jag och sambon på profylaxgrupp. Jättebra ledare! Så nu har vi läxa till nästa tisdag kväll. Trodde väl aldrig att sambon slulle bli så tänd på det här med andning osv...men han var den som var mest lyrisk efter kursen
Ha det bra tjejer!
Lillen: Förstår att du känner dig pirrig...men oj vad spännande att det är nära nu.
Om du nu ska sättas igång, så försök verkligen att vila lite idag också. För det finns verkligen ingen sämre start på en förlossning än att vara toktrött redan i starten (vet av egen erfarenhet). För det krävs enorma krafter ända till slutet. Så passa på att vila och kolhydratladda. Fick höra igår på profylaxkursen att man gör av med 500 kalorier i timmen när man föder barn!!!!
Lycka till imorgon