Inlägg från: sol och bad |Visa alla inlägg
  • sol och bad

Vintermammor fr Västerås 3

Go morgon tjejer,
    Efter 1 veckas feber hosta värk i hela kroppen och andningsbesvär fick jag Antibiotika med stark motstånd från läkare som inte ville skriva penicilin. Efter 2 dagar penicilin behandling börjar känna mig som människa igan. Har super ont i diafragman pga hosta och har idag ont i öronen annars ¨mår jag bättre .
    Har inte varit så här dålig på 10 år. Undrar hur min babys mår efter allt medicinering med Alvedon, Hostmedicin och Kåvepenin.

Hoppas ni tar hand om er och akta er för den hemska förkylningviruse/bakterier.

massor av kramar
    Bea

• sol och bad

Hej tjejer,
    Det e massor av folk hemma hos oss den här veckan, Jag har besök från Umeå och Sunsvall och Örebro , Alla vänner vill komma smatidig för att träffas och klämma på min mage innan babysen tittar ut. Det e så mysig med alla presenter och goa vänner men jag e förkyl fort. och hostar och det blir lite för mycket av det goa.
    Hoppas ni försöker ta hand om er och håller er från alla förkylningar och basiller.
    Vi var på profylaxkurs igår kväll, Niklas nöp mig i under armen och jag skulle andas mot smärta, Ärligt talat jag tyckte att det inte hjälpte med andningen ( Alltså det hjälpte mig slappna lite men det gjörde ont som f-------n .)
    Jag ska definitiv ha Epidural bedövning.
    På Lördag kommer alla åka hem då kommer jag få mer tid .
    Puss och kram
    Bea

• sol och bad

Hej
    vill titta in snabbt och berätta att idag pratade jag med min mormor och hon har född 4 barn hemma(hon bor i Iran) och hon sa att jag måste promenera minst 1 timme /dag. Jag har inte kunnat promenera något senaste veckorna så jag måste sätta igång och promenera, Ni andra som latar som jag ; GÅ UT OCH GÅ nu...

Smilla- hur går det för din brors fru?

Krofnica- Välkommen

• sol och bad

Jag skriver in mig,
    Tisdag 14/11 kl 10.00
    Lotta(Deighton)
    Lina (längtande Lina)
    Malin L (Valaina)
    Pia (En solstråles mamma) kommer senare
    Ann-Sofie (jordnöten)
    SOL O bad(Bea)

Fikadate, 15 nov kl 17.00 på systrarna Ericsson
    Jasmina - Mi Amore
    Lina - Längtande Lina
    Anna - Lillskruttet
    Linda - Dillon
    bea-sol och bad

Undrar när ni ska Pyssla? jag vill gärna lära mig?

• sol och bad

Lillen och Candyheart-
    Grattis till er båda . Nu är ni mammor på riktig.

deighton- va mysig med fika hemma . Ska vi göra knytkalas ? Jag kan baka Kladdkaka.
    Bea

• sol och bad

Hej tjejer
    Nu har alla vänner åkt hem och det blev lite ensam faktis, Jag/vi fick många fina presenter men min favorit e en bok som heter: Rut och KNUT leker doktor. Vi fick den från min vännina som e barnläkare , Jag tröttade ut henne med massor av frågor om babysar och sjukdomar , Stackaren va ju på semester.
    Jag har 3-7 veckor kvar till BF och tycker att det börjar blir spännande. Nu är det svårt att knyta skorna , det tar emot mot revbenen.
    Hoppas det blir lite ljusar imorgon, Jag blir deppig av Nov. regn/snö.
    Varma och soliga kramar till er
    Bea

• sol och bad

Deighton- Vilket lyx att få fika hemma hos dig utan att behöva baka själv. Jag har svårt att gå nu eller snarare jag går i snigelfart . Magen blir lika hård som sten/krampar när jag ökar farten. Det hade varit suverän om våra bebisar kommer sista veckan i Nov.? eller hur?

• sol och bad

Hej tjejer

Undra om det e normal med mensliknande värk under vecka 35? det har jag.
    en annan fråga :

vilket tvättmedel bör man använda när man tvättar bebiskläder?

babyontheway- det låter tuff, Har du ont nu eller?

delphia- har du förvärkar oxå? I så fall blir det svårt att tänka på annat än förlossningen? Annars brukar bada hjälpa mig slappna av.

bea

• sol och bad

Trikarn- Är det sant att det ska inte ha blekmedel i eller?

• sol och bad

Delphia- Nu kanske dröjer inte så längre till innan förlossningen kommer igång på allvar? Tänk att din bebis färd till världen har börjat.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3