• Flink

Vintermammor fr Västerås 3

Jag tar bort mig från listan. Hade lite saker som kom emellan. Tyvärr.
    Hoppas ni får trevligt på lunchen och bestäm gärna en ny dag. Från och med nästa vecka kan jag luncha massor och utan son dessutom

jag föreslår lunch kl.:12.00 på Bredbar brevid där gamla
    Pizza Hot låg imorgon? Vad säger ni andra? jan
    Eller annat förslag?
    Bea + Fabian
    Ramona + Cassandra och Kevin
    Jennie + Wille
    Malin + Elis

• Flink

God Morgon!

Jordnöten: Vad tråkigt att du mår som du mår. Hoppas det snart blir till det bättre!

Cella: Jo här är en till som aldrig får en hel natts sömn med en otymplig höggravid kropp! Är uppe och kissar minst 2ggr/natt.
    Men förhoppningsvis så går tiden ganska fort nu. Snart har vi bebis i famn....
    Å då blir det ännu mindre sömn

Atelli: Hoppas att kommunen inte ändrar till 15 timmar. Å om dem gör det får vi hoppas att man kan få slå ihop timmarna till 3 dagar i veckan.

Skulle vara väldigt trevligt med en fika/lunch i veckan. Är det någon som har förslag på dag?
    Tid och plats kvittar för mig.
    Här hemma håller vi på och ska tapetsera om i ett rum, så det är lite rörigt. Ananrs hade jag bjudit hem alla till mig!

Ha en bra söndag!

• Flink

God Morgon!
    Läser om ni som ammar och inte ammar. Jag har jätteångest inför ammningen denna gång.
    Det var jättejobbigt sist med sonen. Tror jag höll ut i ca 2 månader och sedan började jag med ersättning.
    Vet inte riktigt hur det kommer fungerar denna gång. Ska i varje fall ge ett försök
    Men amningen väcker starka och ångestfyllda minnen hos mig...

Mi Amore: Visst är det skönt att vara ledig?! Man behöver det! Är nu också ledig fram tills liten tittar ut!

• Flink

Längtande Lina: Var in och kikade på dina bilder. Otroligt vackra foton!

• Flink

Trisses2: Grattis till tjejen!

Valaina: Tråkigt att någon klåfingrig människa tog mobilen. Att man inte kan låta bli andras saker. Förstår din frustration och ilska. Skrikandes

Jordnöten: Ante är ett fint och tufft namn!

• Flink
    Sol och Bad:  Jag har också bott i närheten av karlsdal, men då när vi inte hade barn. Jag tycker det är ett bra område! Är det lägenhet ni skulle kika på där?

Måste fråga om det är någon mer som upplevt att 2-åringar kastar mycket saker? Min son kastar saker på allt och alla och när jag säger till att så får man inte göra (tar bort han från situationen också) ignorerar han mig hetl! Struntar fullkomligt vad mamma säger och gör om det hela tiden.
    Blir helt slut!

Generad

Ni hade gärna fått kommit hit och fikat i veckan, stor som liten! Men jag är hundvakt åt min lillasysters hund, så det kanske ínte blir så bra?  Men nästa vecka är jag hundledig. Hojta till om ni vill komma över nån dag. Glad 

Ha en bra dag!
    Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara.
  • Flink
    Sol och bad: Hoppas det går vägen för er med budgivningen!

Babycat: Hoppas det ger med sig med blodtrycket och att du slipper havandeskapsförgiftning!
    Vila mycket!

Blåsigt värre idag! Om det ändå kunde bli lite snö istället. Har varit en trist vinter i år Fundersam

Ha de gott!
  • Flink
    Sol och bad: Vad kul att ni vann budgivningen. Ett stort grattis till er!

Deighthon: Förstår dig om du känner dig trött efter lilltjejen har varit ledsen. När knappt något hjälper blir man så slut.
    Hoppas du /Ni får en bättre dag idag!

Skulle varit såå roligt att följa med på onsdag. Men jag känner att det skulle bli ganska jobbigt att springa runt i min otympliga gravida kropp. Jag hänger gärna på mer sen när liten i magen tittat ut!

Har haft massor av förvärkar och känningar i ca 1,5 veckas tid. Magen sjunkit massor enligt SF-måttet och lite av slemmis släppt.
     Men i helgen så försvann alla känningar.
     Nu känns förlossningen väldigt lååååångt bort för mig.
    Å jag trivs inte alls med gravid kroppen nu. Längtar massor till bebis tittar ut.

Ha de gott i vinterkylan!!!!!
  • Flink
    Smilla 78: Vad jobbigt du har det! Hoppas det blir till det bättre snart.
    Har också tråkiga eländiga värkar (förväkar) som inte sätter igång det, men hela kroppen skriker förlossning. Grymt jobbigt! Har haft det ca 1,5 vecka nu.....Fundersam

Cella: Låter verkligen som om du kommer få gosa med bebis inom kort. Köp med dig nån napp om du vill till BB.  Kan ju kännas bra att ha med. Jag kommer också att ta med napp till BB. Sen får man se om man använder den.
    Marängsvisch lät jättegott!  Räcka ut tunganBlir ju jättebra som tårta!

Ha en bra dag allihop ute i kylan!
  • Flink

Atelli: Tycker så synd om er. Måste vara jättejobbigt. Hoppas det snart blir till det bättre. Kan tyvärr inte komma med goda råd.
    Styrkekramar till er!

Deighthon: Vad härligt att höra att det fungerade att ge flaska blandad med bröstmöjlk och ersättning. Prova er fram till det som fungerar bäst för er! Hoppas du känner dig lite piggare nu?!

En solstråles mamma: Ett stort grattis till er Lovisa!

Ha det gott allihop!

• Flink
    Deighthon: Vad bra att du unnar dig en "egen" kväll. Hade själv följt med på poweryoga om man varit lite smidigare Glad Förstår dig fullt ut om det känns skönt att få egentid. Man behöver det för att orka!

Själv så är jag ganska slut nu. Det är inte mycket kvar till ork och tålamod.
    Hade regelbundna värkar från igår kväll som sedan bara avtog när jag gick och lade mig.
    Det är inte allt för lång tid kvar - men det känns som en evighet!

Ha de gott!
  • Flink

Lillnickan: Grattis till lilla killen! Tråkigt att han haft ont i magen, hoppas det blir till det bättre snart!

LillSkruttet: Det låter lite likt  slempropp....Flört Bebis vill kanske ut inom kort? Vilken vecka är du i nu?

• Flink
    Lillskruttet: Ja vi får hoppas att din bebis stannar ett tag till! Min slemporpp har släppt lite i taget i ca 2 veckor nu.
    Med sonen gick hela slemproppen en onsdag och på lördag samma vecka gick vattnet. Är så olika det där....
    Jag håller tummarna för dig. Å så är ni ju i full gång och renoverar massor ju

Cella: Då har bebis sjunikt en del då? Var bebis fixerad? Tråkigt att W är sjuk. Hoppas han blir pigg inom kort så att du kan åka till förlossning i lugn och ro

Deighthon: Vad tråkigt att Tilly skrek medan du var iväg. Bra att du ändå kom iväg. Härligt att yogan gick bra! Unna dig nu och gå dem tisdagar du kan!

Ha de gott alla!
  • Flink

God morgon alla!

Här är en till som också tycker att väntan känns som en evighet!
    Fundersam
    Inte kan jag minnas att sista tiden  var så här jobbig?!

Jag kommer säkerligen få sist av alla och föda ut en jättebebis!

Ha de gott!

• Flink
    Trikarn: Läte inget vidare med dottern din! Hoppas verkligen hon piggnar på sig inom kort. Håller helt med dig om att slutet på denna graviditet är värre än första.....
    Har precis som dig jobbiga förvärkar/värkar som är regelbundna men bara dör ut när man går och lägger sig
    Vi får hoppas vi får se våra bebisar inom kort....

Längtande Lina: Jobbigt när dem små inte sover! Kan trösta dig med att min 2-åring inte heller sover. Hela veckan har han varit vaken sedan 05.00
    Man blir sååå trött som förälder när sömnen strular.
    Hoppas det blir till det bättre snart.
    Ha en toppentrevlig dag i Örebro!
  • Flink
    Cella: Ett jättestort grattis till er lilla Maja! Vad härligt å höra att allt gått bra!

Å jag blir lite smått avis, vill också gosa bebis
    Men här är det lugnt och inga känningar alls just nu.
  • Flink
    Lillskruttet: Förstår dig verkligen om du vill att bebis i magen ska stanna ett litet tag till....
    Min slempropp håller fortfarande på och släpper å jag är väl inne på 3:e veckan nu?
    Men avis på att mysa med bebis det blir man allt

Valaina: Faktiskt så längtar jag tills ni kan komma och väcka mig
    För nu är jag lite trött på stooora magen min!
    Helt ok att gissa! Är ju sååå nyfiken själv på vad det blir......killnamn har jag/vi ännu inte funderat på än

Igår morse small det liksom till i mina fingrar och tår. Dem har blivit megasvullna och gör jätteont. Minns inte alls att det blev så förra gången. Säkerligen mycket vätska man samlar på sig nu den sista tiden?!

Ha Det Gott!
  • Flink
    Babyontheway: Grattis till er kille!

Trikarn: Hur har det gått?
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3