• hummelhonung

Någon som känt när ägget fäst som kan beskriva hur det känns?

Hej,

Jag tror att jag postade inlägget i fel grupp, så jag testar igen.

Skulle vara väldigt tacksam för svar, även om jag vet att många kanske inte känner något alls.

Kram på er.

• Svar på tråden Någon som känt när ägget fäst som kan beskriva hur det känns?
  • Mumu

Jag inbillar mig att det kanske var det jag kände. Typ fyra-fem dagar innan BUM låg jag på rygg i sängen och läste. Och så Stack det till långt ner, långt in i magen. Inte ont, men som av en liten, liten nål. Sedan strålade det ner mot underlivet, ilningar liksom. Det fortsatte sticka en stund och för varje stick strålade det igen. Höll i sig ungefär fem minuter, sedan slutade det!

• Kathi

Hej!
    Jag tror att jag kan säga när det hände hos mig. Det bubblade pa ett alldeles konstigt sätt i underlivet. Jag vet inte hur man kan beskriva det - nästan som när man har nervryckning i huden, fast detta var inuti! Eller att nan hade hällt sockerdricka i magen! Later helskumt, men denna konstiga känsla hade jag i ca. 5 minuter och sedan precis som Mumu skriver - det stralade och ilade.

• Snoffsan

Jag kände inte just när ägget släppte men kände däremot efter myset att nu blev det till.
    Jag känner väldigt tydligt av min ägglossning och det här var alltså dagen innan jag sen kände den så jag visste inget (hade väldigt oregelbunden mens).
    Nu vill jag inte gå in på allt för intima detaljer, men jag kände lixom när det gick för min man hur min kropp tog emot det på ett sätt jag inte har känt förut. Det rann nästan inte ut nåt och jag kände bara att nu hände det.
    När jag dagen efter kände att ägglossningen var på G så kändes det helt rätt. Och visst kom det aldrig nån mens men ett positivt test (eller 4).
    Känske låter konstigt, men så var det för mig. Nu är jag i vecka 10 och tror fortfarande knappt att det är sant, men jag ska på inskrivning imorgon så jag får väl börja tro på det snart. =)
    Kram och lycka till!

• eku

Ett par dagar efter själva tillfället då den blev till kände jag att det stack till några gånger i sidan/mitten. Strålade till på ngt sätt, kände det ett par gånger en natt.

• destino

Jag visste också när det hände...
    Det var helt konstig känsla, djupt inne någonstans....
    Och det varade ca 5 min...
    Jag sa till honom, nu blir vår bebis till...
    Han sa - du har alltid varit små synsk, men jag har svårt att tro,...
    Och efter några veckor testade vi och det var så...
    När vi var hos min gyn så sa han typ- befr.dag. och som tur är det så skrev jag det i min dagbok och det stämde...
    HA, HA, HA!!!

• hummelhonung

Tack för era svar!

Kände igår (en vecka efter ägglossning) plötsligt en väldigt stark stickande känsla på en och samma punkt (i livmodern?). Det satt liksom längre ner än där jag vanligtvis känner av ägglossning + mensvärk.

Nu tror jag iofs inte att det blivit något denna månad, man har liksom blivit expert på att övertolka sin kropp så att säga..

Men hoppas kan man ju alltid!

Kram!

• JsN

Snoffsan, precis det du beskriver upplevde jag för någon månad sedan och inte f-n var jag gravid. *ler* Jag är nog böjd att tro att det är efterkonstruktioner att man vet när man blir befruktad. Man kan nog känna den känslan många gånger fast det är först när något hänt som man lägger den på minnet.

Jmf mycket skrock, när man börjar titta närmre så ser man att man "glömmer" när det inte stämmer men kommer ihåg när det stämmer på det viset så är det alltid sant.

• snobben

Kände i natt att det stack till i magen flera gånger, inte direkt nåt ilande vad jag minns utan mer stick...det hände några gånger. Är nu ca 1 v efter ÄL och har BIM i helg eller början på nästa vecka. *hoppas hoppas hoppas*

• Snoffsan

JsN: Så tror jag visst att det kan vara. Men jag kan ju tillägga att jag inte hade ett enda symtom förens i vecka 6 så skengravid var jag i alla fall inte.
    Men helt klart känner många efter lite för mycket. Och det var ju första gången vi försökte så jag vet inte om jag hade känns då där varje gång om det inte hade lyckats.
    Men faktum kvarstår i alla fall att kroppen tog emot de små simmarna på ett sätt som den aldrig gjort förut. Men igen så har vi ju inte haft oskyddat sex någong gång runt ÄL förut så det kanske känns så varje gång man har sex där.
    Spelar roll, jag vet i alla fall att mitt lilla Pyre blev till då!

• Kula

Hej!
    Jag kände när det blev till som Snoffsan beskriver. Efter 5 dagar ca så vaknade jag på morgonen av att det strålade från en liten punkt mitt i livmoder, en en sorts smärta jag aldrig känt tidigare... Antar att ägget fäste då, höll i sig i fem-tio minuter. En vecka efter det testade vi positivt!!

Lycka till!

Svar på tråden Någon som känt när ägget fäst som kan beskriva hur det känns?