Inlägg från: Rosenöga |Visa alla inlägg
  • Rosenöga

Bilder på erat KÖK!!!!!

Joonas
    Vilket fint kök det blev med täckluckor!

m a m m a och Karisma
    jag har mätt upp mått och satt dörrar och fönster rätt. ´Sedan har jag dragit dit bänkar, köksinredning, men inte kommit på ännu hur man får flera lådhurtsar eller andra grejer som inte finns på sidan. Där är ju bara en av varje och ingen spis bara häll t ex. Hur får man tillgång till hela sortimentet?

• Rosenöga

Nu är det så att jag ska inte beställa kök från IKEA men jag måste kolla in lite hur och var man ska ha olika bänkar och skåp och då är det lite enklare att göra en plan med utgångspunkt från deras planner.

Jag har nästan förstått att de har inte spisar. Vi ska ha både vedspis och el.spis.
    Vedspis har vi bestämt Wamsler svart med mässinghandtag, finns här
    www.hansforsman.se/erbjudanden/index.html

Vad jag menar är att "möblemanget", skåpet och bänkarna finns en av varje och när jag drar t ex en skåpstomme dit jag vill ha den då lyckas jag inte lägga till en till likadan. Men jag kommer kanske på knepet.

• Rosenöga

Dessa golv-funderingar har jag med när det gäller köket.

Klinkers är hårt att gå på och inte kul för barnen att slå huvudet i ett stengolv. Men ska man ha golvvärme är det ju klinker som gäller. Annars känns det som de är lite på tillbakagång nu.

Oljad ekparkett skulle jag tro är bättre än klickgolv som är fanerade, alltså riktigt trä på ytan, det finns ju plast också som klickgolv. Nu vet jag flera som tagit bort sina klickgolv därför att de blir så fula i skarvarna när det kommer vatten på.

I ett kök är nog Novilon plastgolv mycket tåliga och bra och dessutom sköna att gå på. Men då gäller det att få ett mönster som passar in. Här är huset 100 år gammalt därför har jag tänkt på imiterat brädgolv men då är det ändå imitation så...vet inte riktigt..

Här finns lite olika golv:
    www.forbo.se/framework/DesktopDefault.aspx&old_menu_id=29&ssm=1

• Rosenöga

Dundermamman
    Ekparkett är säkert bra och robust. Hos oss är problemet att parkett är så fel i ett 100-årigt kök. Men plastmatta som ser ut som bräder är väl också fel kanske?

Novilon plastmatta blir dyrt om man tänker på underlaget och att man måste ha mattläggare. För vi vill inte lägga in den själva.

Golv i övrigt är inte lika svårt. Svårast är att välja till köket.

Svar på tråden Bilder på erat KÖK!!!!!