De vet verkligen inte vad de gör. Jag har talat med flera i olika fall och får alltid olika besked. Hur fasen ska man veta själv då!?
Ena dagen jag ringer och hör säger de en sak "det beräknas si och så" andra gången pratar man med ngn annan som säger ngt helt annat.
En sak till vad gäller arbetsförmedlingen och FK, de samarbetar inte alls. FK´s regler går emot arbetsförmedlingens. Jag var sjukskriven då jag blev arbetslös och var ä'ndå tvungen enligt FK att gå och anmäla mig på arbetsförmedlingen. När jag kommer dit säger han att man inte får vara inskriven där efter som jag ej är arbetsför, ganska logiskt. Men han visste att de kunde vara jäkliga på FK och skrev in mig ändå. Jag tror att arbetsförmedlingen är ok men inte FK.
Det känns som att det är lite som att vinna på lotto eller förlora nu då FK ska räkna ut tex föräldrapenning eftersom olika personer säger olika. En har ju sagt att det ska räknas så, vilket ger mig mer, en annan säger att det räknas helt annat vilket inte är bra för mig. Vad som är rätt? Ja vem vet, men vi får väl se om jag vinner på lotteriet eller inte...