Kram på dig. Jag vet hur jobbigt det är att gå runt och känna sig yr och ostadig hela dagen. Lider nämligen också av panikångest. Antagligen beror din ostadihetskänsla på att du spänner dig mycket.
Kopierar en bra text från en bra sida :
"Yrsel, gungande känsla, matthet i benen
Katastroftanke: Jag svimmar. Jag kommer att falla.
Sanning: Ytterst få panikpatienter svimmar. Fobiker som verkligen riskerar att svimma är de som har blodfobi. Att man känner sig yr beror bland annat på att blodcirkulationen i hjärnan reduceras något, och för att man spänner nack/halsmusklerna kraftigt. Detta kan också göra så att det känns som om benen inte bär. Men under en attack slår hjärtat snabbt och eftersom det samtidigt ökar blodcirkulationen svimmar man inte. Benen fungerar hur bra som helst, prova att hoppa på ett ben under attacken någon gång. Skulle man svimma är det förmodligen för att man hyperventilerar. Svimningen sätter då effektivt stopp för hyperventilationen och man vaknar upp inom någon minut. Detta är inte farligt, och som sagt, det är ovanligt eftersom hjärtklappningen minskar risken att svimma. Det finns en bra sajt om yrsel och balanssjukdomar: Yrsel.com"
www.paniksyndrom.com
Gå gärna in där och läs mer.