Inlägg från: Kärleksdronken |Visa alla inlägg
  • Kärleksdronken

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Mölnvik......vad har hänt med våra loppispromenader........ *snyft* Då får jag dra till Tallåsen själv idag, har fortfarande inte köpt dom två mössorna som jag fåttt order om...och nu är ju vintern redan slut....

Babycafét kommer ha en stor barnvagnsparkering

• Kärleksdronken

Är också plusmedlem, fast min favorit är ändå den gamla retro figuren !

Malte är fortfarande kleggig i ögonen, det kanske är bäst vi håller oss borta från er imorgon, så han inte smittar ner någon.

• Kärleksdronken

Charlott29, wow, första tanden, vad sött!

Hoppas ni som promenerade (och duktiga Amanda som gympade) hade trevligt idag! Malte är inte kleggig längre men var alldelens röd i ögat imorse, så vi har hållt oss hemma idag. Tänkte satsa på kyrkan på torsdem!

• Kärleksdronken

Pannkakan, din man verkar satsa hårt på bilen med tanke på tv-skärmarna du berättade om förut också, jag kan skriva på namnlista för din rätt att köpa ny vagn!

• Kärleksdronken

Godmorgon! Malte blev kletig i ögonen igen sen, det är envist med det där (dessutom har han ju en infektion i ett finger vid nagelbandet så vi måste göra alsolspritsomslag över natten, som han rycker bort....) Alltid är det nåt, liksom... Härligt att dom flesta sover bra om natten! Jag blev så glad imorse, när Malte vaknade tittade jag på väckarklockan och den var 07:18, vilken sovmorgon tänkte jag, men så visade det sig sen att det var sommartid....fast det var ändå ganska bra för att vara Malte, han gillar att gå upp vid 5-5.30....

• Kärleksdronken

Jo, förresten, jag måste iväg imorgon, så jag kan inte gå på öf, stackars Malte har fått vara där två gånger än så länge....men är det nån som vill hitta på nåt på fredag? Jag har båda barnen då (och om Malte är frisk förståss)?

• Kärleksdronken

*hett tips* om man vill ha dagmamma i framtiden är det toppen att snacka in sig hos dagbarnvårdarna på öf, dom kan nämligen välja sina barn själva! (Vet en som fått möjlighet till det den vägen)

Å, jag önskar jag kunde gå imorgon, känner mig som en riktigt dålig mamma, och gör nästan ingenting kul för Malte, nästa vecka måste jag verkligen skärpa mig och prioritera honom istället (om han prioriterar att vara frisk vill säga....)

Usch, vinterkräksjukan....*darrar av skräck* undrar hur många gånger man kommer få den då... Är det nån som har testat "tio vita pepparkorn" mot det, funkar det?

• Kärleksdronken

Å fy, jag bävar....vet inte vad som är värst, löss eller kräksjukan.....synd att pepparn inte hjälper, annars hade man ju kunnat ladda med en jättepåse. Ja, det måste ju bli så knepigt att ta hand om barn om man bara vill ligga på badrumsgolvet och kräkas, men man har ju inget val....

• Kärleksdronken

Singhis, ibland är man inte bara mamma utan också även en MacGyver (hm, kanske inte är nån som minns från barndomens television...)

• Kärleksdronken

Texas är ett jättefint namn! Idag såg jag ett namn jag blev lite fundersam över (det var en sån där reg skylt på en barnvagn) : Alaska.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2