Inlägg från: Hubba Bubba |Visa alla inlägg
  • Hubba Bubba

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Jag har tvätt upp över öronen och resten av veckan är obokad. Borde vara hemma och ta tag i röran. Får se i morgon hur allt flyter på. Tar mig kanske till Thaistället och lunchar med er.

Någon mer som ska till Ö.F-babycafe på torsdag?

• Hubba Bubba

Singhis: Man måste vara väl förberedd... Efter snöstormen tänker jag alltid ha med mig varma extrakläder speciellt till barnen. Vågar inte tänka på vad som skulle kunna hända en 5 månaders baby i kylan.

Jag fick åkförbud på min bil när jag var på bilbesiktningen för 11/2 år sedan är Elias var liten. Hade en bokad tid och drog dit lite snabbt och hade ingen vagn med mig. Han var så stor att han inte hade babyskydd utan bilbarnstol. Ganska tung att bära...kunde inte gå...
    Vad gör man. Ringer sambon på mobilen. Han svarade inte.
    Hade en trött och hungrig kille. Jag kan säga att golvet på bilprovningen inte var ett alternativ att lägga sin baby på. Tro inte att de hjälpte till med att fixa en taxi heller. Naturligtvis tappade Elias nappen under en bil med pågående besiktning. Usch vad svettigt det var
    Fick till slut tag på en taxi. Beställde speciellt med bilbarnstol. Föraren hade inte en aning om hur denna stol fungerade.
    Skitförbannad kom jag hem och lovade mig själv att aldrig åka iväg utan vagn igen.

• Hubba Bubba

Amanda: Jag borde absolut röra på fläsket men...Ö.F babycafé går inte att missa.
    Jag hänger hellre med en tisdag. Kniiiiip!

• Hubba Bubba

Hejsan!

Jag var på Ö.F i munkmora idag. Jag tyckte det kändes lite smårörigt...mycket smårum. Jag skulle dit på ett bokat besök och hade fått fel tid så jag fick aldrig någon genomgång om hur det fungerar där. De som jobbade där var jätte trevliga så man kan ju hoppas att de får bättre lokaler i framtiden. Pratas om att det ev. ska bli något i samband med nya badhuset.

Vi tänker gå till babycafét i morgon. Vi satsar på att vara där vid 11. Jim tycker det är lite spännande att se vad det är. Han gillar bollhav.

Angående farsdagspresent borde man vara hård. Fick inte något heller men jag har handlat...
    Hoppas att det blir en skärpning till nästa morsdag.

Låter intressant med halva reapriset! kanske ska ta en tur dit och shoppa loss. Fanns det något intressant...är det sommarsäsongens eller höstsäsongens kläder de rear?

• Hubba Bubba

Jag träffar upp er vid cafét.
    Har lite att fixa innan..

• Hubba Bubba

Angående Coop så måste jag säga att frukt och grönt är bedrövligt...
    Det är riktigt dåligt. Ofta ligger gammal rutten frukt kvar i mängder. Fattar inte vad de håller på med där.
    Jag har också letat efter gröt. Det tog också veckor innan den kom in. Vanlig sempergröt från 1 år.
    Jag åker ofta till ICA Maxi...
    Där finns det att välja på och världens fräschaste frukt och grönt. MEN jag tycker inte barnmatssortimentet är speciellt bra där heller. Då är nog Ica Kvantum i Mölnvik bättre.

Amanda: KUL! Hoppas ni tycker om badet. Kan inte följa med imorgon men kanske en annan gång. Vi brukar åka på lördagförmiddagar. Kanske vi kan åka ihop någon gång.

• Hubba Bubba

Amanda: Lite snurrig visst...Barnadiset är också kul. Här snackar vi bollhav!!!!

Singhis: Du får skaffa ett Icakort och då betlar man in pengar på kontot i förväg.
    Jag gör som Amanda. Storhandlar på Maxi och köper det akut nödvändiga på Coop.
    Ha det så bra på SPA....jag säger som Hjärtevännen: Jag följer med nästa gång!

• Hubba Bubba

Hejsan!

Jag tar mig kanske till babycafét om ni ska dit. Jag siktar in mig på 12 tiden, eller?

Jag kan känna att baycafét är OK men måste erkänna att jag var MYCKET irriterad över ljudnivån. Får inte huvudvärk men var väldigt trött i öronen när jag åkte därifrån. Dronken, du måste få henne att sätta upp saker i taket och på väggarna för att dämpa ljudet.

Var också kallt på golvet. Inte direkt barnvänligt att ha sina bebisar på.
    Vi kankse är lite petiga...man får väl se det som ett barnvänligt café istället för ett babycafé. Ljudnivån däremot är viktig för att vilja gå dit.

Ska hon ta kort eller är det kontanter som gäller även framöver?

Dronken du får bli vår talesman. Det är ju jätteviktigt för dig att vi hänger där med alla vi känner!!!!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2