• milla

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Halloj!
    Nu har jag tjuvläst i denna tråden så länge så det är väl dags att presentera mig! Jag heter Milla och bor även jag i Gustavsberg, dessvärre kan jag inte hänga med på Era promenader eftersom min dotter är 4 år och jag jobbar heltid. Men eftersom jag jobbar i Mölnvik så vore ju en lunch då och då inte helt fel! Ni hittar mig på Lekit!

Ha det gott!

• milla

Singhis: Greys var jättebra i går! Du måste se det på söndag, annars kan du få en utförlig redovisning av vad som hände av mig!

• milla

Charlott29
    De är lite speciella på Gustavsbergs BVC, ska jag vara ärlig så trivs inte jag heller med dem. Vi går numera på Nacka barnläkar mottagning istället. Flisan har ju också en ganska "annorlunda" bakgrund och BVC lyfte inte ett finger för att hjälpa till, trots att vi bad om det. Tycker aboslut att du ska gå kvar där du trivs. Men jag vill poängtera att detta är min åsikt, andra har säkert annan uppfattning om Gustavsbergs BVC, så jag vill inte bli påhoppad för detta.

• milla

Singis
    Fy vad jobbigt för er och för lilla Engla. Hoppas att ni får hjälp och att hon blir bättre snart!

Här är det också förkylt, Flisan är hemma från dagis i dag och är dunderförkyld. Nu på morgonen är hon med mig på jobbet en stund för mannen hade tandläkartid.

Själv ska jag jobba ända till 20.00 i kväll, suck! Avskyr dessa påhitt att affärerna ska ha extra öppet veckan inför jul, när ska vi som jobbar i affärerna hinna handla våra julklappar då? Säg inte veckorna innan, för de flesta fina julerbjudanderna börjar ju inte komma förrän nu.

Ha en bra dag allesammans!

• milla

Fler än vi som har sjukstuga ser jag. Här är hela familjen förkyld, Flisan är hemma från dagis med hosta och feber. Har varit till läkaren i dag hon hade väldigt hög sänka men läkaren kunde inte se något varken i öronen eller i halsen. Lungorna lät också fina. Hon ska ringa oss på fredag för att se om läget är det samma, i så fall får Flisan pencillin. Mannen är också krasslig, han är hemma med Flisan.
    Jag är genomförkyld och fryser, men det är bara att glömma att vara hemma nu, mitt i julruschen. Tur att det finns alvedon och nässpray!

Grattis till din fina Butik Dronken! Kläderna passade perfekt på Flisan (fick dock ta in kjolen lite i midjan)

Ha det gott så länge! Förkylningskramar till er alla!

• milla

Singis:
    Fy vad jobbigt för Er att Engla är så sjuk! Hoppas verkligen att hon får bli bra snart. Kom att tänka på en sak. Flisan var allergisk mot en pencillinsort och då kräktes hon konstant i två dagar innan det hade gått ur kroppen helt och hållet. Vi bytte sort och sen gick det bra. Ett annat tips är att köpa Alcogel på apoteket och sprita händerna med jämna mellarum, det kan skydda mot de flesta bakterier.
    Krya på er!

Amanda:
    Måste säga att du har näsa för att snoka..Så låter du ganska ynklig utan röst också...Lunch vid 12.00 eller?

Kram allihopa!

• milla

Singis: Om det är magsjuka så kan det vara bra att låta magen "vila", ge henne vätskeersättning med jämna mellanrum så hon inte torkar ut.

Kram!

• milla

God Jul mina vänner!!!!
    Skickar lite snöiga hälsningar från Dalarna, jodå, någon centimeter vitt ligger det här i alla fall!

Kram kram!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2