Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
Singhis, Dronken och Hjärtevännen:Tack för idag! Det var jättetrevligt. Vincent somnade som en liten stock när han kom hem. En händelserik dag tydligen.
Fyyy vilken natt! Vincent vaknade redan vid 12 och var helt hysterisk. Han fick komma över i vår säng och sedan var han så snuvig och hostig så han vaknade stup i kvarten, snurrade runt, lade sig på min kudde, på mig... puh... har inte sovit många timmar i natt. Försökte göra allt jag kunde komma på för att underlätta för Vincents snuva, koksaltdropparna som alltid brukar funka funkade inte ett dugg, till slut fick han min kudde så han skulle komma upp lite högre och då kunde han andas fritt, vilket resulterade i att jag steg upp med ont i nacken
Han är inte riktigt som han brukar, lite hängig, men ingen feber.
Idag blir det att ta det lungt, skulle varit på BVC på 10/12-månaderskontroll men jag vill inte ta honom på bussen till Enskede idag, så det blir att ställa in!
När jag ringde Gustavsbergs BVC och sa att jag var nyinflyttad sa de bara "jaha?". Jag fortsatte då med att jag funderade på att byta till BVC härute och då sa hon "ja, men det får du ta med din nuvarande BVC-sköterska så de får skicka journalen till oss, innan kan ju inte vi göra någonting!!". Eeehh... jaha, ja det visste ju inte lilla jag som har ett barn och som inte flyttar sådär jätteofta!!!
Sedan frågade jag om det fanns någon möjlighet att få gå med i en redan befintlig mammagrupp eftersom jag inte känner någon härute och då frågade hon hur gammal min son är, jag svarade att han var 6 månader (detta var i juli månad). Då snäste hon till och sa "ja, men den mammagruppen är ju redan slut!". Jag undrade då om jag inte kunde få komma med i en mammagrupp med mindre barn, baraför den sociala biten och då sa hon "jaha, nä, sånt gör vi inte här!".
Efter det samtalet så kände jag bara, nähä, men gör inte det då! Så nu är jag lite anti. Hade säkert bara otur och kom till fel sköterska som antagligen hade en väääldigt dålig dag, men första intrycket är ju trots allt första intrycket.
Vincent ska också få en badrock i julklappa! Har köpt en ljusblå söt sak som det står någonting på bröstet, vilket jag har glömt av. Väldigt söt dock!
Nu kan jag pusta ut lite efter att ha svärmor/svärfar, T:s syster med sambo här i helgen. Vi har firat lite minijul eftersom vi inte kommer ses över jul iår, då är det min familjs tur att ha oss på besök, lyckliga dem
Har promenerat Gustavsberg runt, gått i allahanda Kosta Boda, Fabriksbodar, ätit lunch och promenerat lite till. Igår hade vi lite julklappsöverlämnig (får såklart ej öppnas innan julafton) och god middag. Idag har vi varit inne i city en sväng och sedan gick T och Vincent en promenad så jag fick ta en tupplur
Nice!
Kan tyvärr inte heller på tisdag. Ska på lussefika i Enskede
Hubba Bubba: Usch, din stackare! Har tyvärr inga bra tips att ge, minns bara hur j--la ont det gjorde!!!
Här är en som är utvilad i dag !! Gick och lade mig 21 igår och sov till 06:15 i morse. Vincent vaknade kl 5 men T gick upp med honom så jag fick sova lite till! Nu är jag faktiskt pigg!!! En helt otrolig känsla som jag nästan inte minns hur den kändes!!
Jag kan inte heller promenera imorgon - ska på lussefika i Enskede