• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Nu har jag skrivit upp Englas mat- och sovtider på en lapp till J. Han har inte full koll på det. Känner redan att jag saknar Engla fast jag inte åkt ännu! Tänk om jag får så svår abstinens att jag åker hem ikväll!!! Nä, det gör jag inte

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis

Tjoho, nu är det snart dags att ge sig i väg. Vi hörs i morgon!

• Ninis

Tjohej!

Hemma igen. Spavistelsen blev ju inte direkt som jag hade tänkt mig och jag är absolut inte utvilad! Vi hade en jättetrevlig eftermiddag och kväll. Helena var jättetrevlig och vi babblade om allt mellan himmel och jord. Vid 22-tiden gick vi till våra rum efter bad, massage, middag och en drink i baren. Kände att det var lite migrän på G. Somnade och vaknade kl 24:00 av värsta migränen. En kvart senare började jag känna mig illamående och jag började spy som en gris. Så höll det på till kl 02:00 då det inte fanns något mer att spy upp. Så jag somnade sittandes i sängen och vaknade vid 05:15. Gick på toa och sen kunde jag inte somna om förrän 06:15 och sov till 07:30. Så mycket sömn har det inte blivit. Känner mig helt slut i kroppen.

Var helt säker på att det var vinterkräksjukan men eftersom jag bara kräktes i två timmar och sen inget mer så misstänker jag matförgiftning. Vet inte vad det skulle vara annars. Helena och jag åt samma mat förutom förrätten. Sa till när vi käckade ut att jag trodde jag blivit matförgiftad men receptionisten hade inte hört att någon annan mått dåligt. Jag mår bra i dag men känner mig svag i kroppen, vilket nog beror på att jag förlorat mycket vätska.

Engla verkade inte ha saknat mig värst mycket för hon hade knappt tid att hälsa på mig när jag kom hem

Pannkakan,
    Vad snabbt ni fick igång bredbandet efter flytten! Ska kika in hos dig sen. Vi ska på babysim nu.

• Ninis

God morgon!

Engla har vaknat några gånger i natt och kl 05:50 gick vi upp.

Hur blir det i morgon, promenad eller babycafé? Det såg ut som det skulle regna när jag kollade lokalvädret.

Gör i alla fall en lista.

------------------------------
    Promenad/fikalista
    Tisdagen den 21 november kl 11:00
    Vid promenad träffas vi vid anslagstavlan utanför kyrkan
    Kommer:
    Singhis

• Ninis

Dronken,
    Jag tror migränen utlöstes av dels massage (det trycker på djupa spänningar när jag får massage som sedan i sin tur trycker på upp mot nacken och huvudet), dels att jag badade utomhusbad och satt med axlar och nacke ovanför vattnet. Det blir ju kallt. Sedan drack jag rödvin och det kan utlösa migrän. Sen fick jag mens i dag och jag brukar få migrän i samband med mens. Så det var ju som gjort att migränen skulle komma.

Läste lite om matförgiftning och om man får lindrig matförgiftning så brukar det komma några timmar efter man ätit och då i form av kräkningar och/eller diaréer. Så jag är rätt säker på att det var något man ätit. Till förrätt åt jag någon form av biff som var rätt röd i mitten men någon marinad på. Har ju även ätit massa färsk frukt från bufféborden som står framme lite var som helst i lokalerna. Kan ju komma därifrån oxå om inte den som skurit frukten varit noga med handhygienen.

• Ninis
    Kärleksdronken skrev 2006-11-20 17:12:16 följande:
    Vad gör vi imorgon, jag måste ha bilen i närheten så att jag ev snabbt kan åka hem och ta in en leverans (så kan jag komma tillbaka sen, och så vill jag inte att det ska stå utanför dörren)?
    Jag vill inte promenera om det regnar och det skulle det göra enligt lokalvädret i morse. I så fall går jag hellre till babycafét.
  • Ninis

Kollade lokalvädret nu och det ska vräka ner regn i hela Stockholm i morgon så jag åker till babycafét, vill inte promenera i ösregn. Är det bara jag och Dronken som ska till babycafét?

Dronken,

Jag åker buss till babycafét och är där vid 12-tiden.

• Ninis

Chrizzy,
    Vill du promenera i ösregnet?

• Ninis
    Promenad/fikalista
    Tisdagen den 21 november kl 11:00
    Vid promenad träffas vi vid anslagstavlan utanför kyrkan
    Kommer:
    Singhis (ej promenad, är på babycafét vid 12-tiden)
    Dronken
    chrizzy
    Matild
  • Ninis

Dronken,
    Kan du inte säga till igen att det är smutsigt på golvet och att det vore bra om det är skoförbud. Jag var nämligen där i fredags med några från föräldragruppen och de hade skor på sig inne. Det massa grus och smuts. Inte så kul. Jag säger som Hubba bubba, jag ser det som ett barnvänligt café och inte som ett babycafé.

Engla har sovit hela natten utan ett pip. Hon vaknade 05:10, då stoppade jag in nappen och gick och lade mig igen. Hon låg och småpratade i sin säng men kl 05:45 tröttnade hon och vi gick upp.

Jag kommer till cafét vid 12-tiden.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2