Inlägg från: Charlott29 |Visa alla inlägg
  • Charlott29

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Haha, diskussioner om nr 2... jag har inte hämtat mig från nr 1 ännu! Hihi...
    Vi kommer också lägga upp det på något smart sätt när vi båda börjar jobba, men vi kommer nog försöka styra om våra arbetstider lite, så att vi kan börja senare/sluta tidigare typ varannan dag. Vet inte om det går, men prova kan man ju alltid...
    Skönt att slippa lämning på dagis, den biten verkar jobbigast tycker jag

• Charlott29

Oj nästa sommar? Jag ska jobba minst 1 år innan bebisverkstaden börjar igen. Jag är tråkig kanske men jag tänker också på den ekonomiska biten, om bebis är mer än 1 år och 9 månader så måste man ju ha jobbat 240 dagar innan nästa bebis kommer för att få SGI efter lön. 240 arbetsdagar är ju rätt mycket...
    Inte kul om man får gå på lägsta ersättningen...

• Charlott29

Singhis:
    Ja, vi ska verkligen försöka att jobba heltid bägge två. Med lite pusslande ska det nog gå då vi båda kan skjuta lite på vår arbetstid åt ena eller andra hållet. OM det inte funkar så får vi gå ner på deltid bägge två, jobba 90-95% bägge två och hämta varannan dag. Jag totalvägrar att sätta mig i en deltidssituation

• Charlott29

Singhis: Förresten... Engla blir ju 1 år i mars... om ni startar produktionen i sommar... då kommer hon ju vara över 2 år när bebis kommer??

• Charlott29

Bebis nr 2 ska ju vara född innan bebis nr 1 är 1 år + 9 månader!?

• Charlott29

Singhis: Det är ju jättebra! Vi har inte så bra arbetstider på mitt jobb tyvärr...

• Charlott29

Jaha, då har jag missuppfattat, det är ju jättebra!

Ses sedan!

• Charlott29

Amanda: 5dagarsregeln har jag full koll på, Vincent blir 1 år i januari så jag har anmält dagar för fullt Men tack ändå för påminnelsen!

• Charlott29

Oj Amanda, du är ju en klippa på det här!! Jag återkommer när frågorna börjar hopa sig!

• Charlott29

Vincent sov i 2.5 timma på eftermiddagen! Han somnade när vi gått med vagnen i 10 minuter. Det är jobbigt att gå på julkalas! Fast så fick han ju bara sova 50 minuter imorse innan jag väckte honom också...

Hjärtevännen: Staaaaackars Steffe! Hälsa från mig "man mår som man förtjänar"

Saknade också potatisen på julbordet men det var gott ändå. Inget dåligt julbord de dukat upp och gratis. Jag lade dock lite pengar i insamlingsbössan för att inte få alltför dåligt samvete såhär i juletider...

Vincents nya hobby: Kasta in saker i torktummlaren (när den är tom)...

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2