Inlägg från: Charlott29 |Visa alla inlägg
  • Charlott29

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Hej!
    Nu är vi hemma i G-berg igen! Borta bra men hemma bäst säger man ju och det stämmer ju verkligen! Jösses vad skönt att vara hemma igen!

Vincent har tagit sina tre första - om än vingliga - steg! Den 22/12 hände det och sedan har det blivit ett par stycken om dagen. Mest när han glömmer av sig, men ändå!

Singhis: Vilken trist jul med magsjuka ni haft! Sådan jul hade vi för två år sedan, ucha inte kul!

• Charlott29

Hua idag har inte varit en rolig natt. Första natten i Borås fick Vincent världens förkylning och feber. Febern varade bara i 2 dagar men hostan och snuvan har fortfarande inte försvunnit. Trodde den hade blivit bättre för de sista nätterna har han sovit mellan 20-07!! Men inatt var det kört igen. Han somnade som en stock kl 20 för att vakna kl 21 och inte vilja sova. Så han var uppe med oss till vi gick och lade oss kl 22:30 men låg som en propeller i sängen och kune inte sova, hostade och snorade. Sista gången jag tittade på klockan var hon över 01! Han sov oroligt till och från och vaknade kl 5:30... Puh! Måtte dessa förkylningstider gå över snart!
    Har själv också ont i halsen/förkyld. Och jag som skulle shoppa på rean idag!!! Attans...
    jaja, nu har jag ju en anledning att handla vårgarderoben istället

• Charlott29
    Singhis:
    Vincent hade magsjuka när han var 2 månader gammal och då kräktes han i och för sig "bara" 2 dagar men han var lös i magen i närmare en vecka då minns jag, för jag reagerade också på det.
  • Charlott29

Dronken:
    Jag håller frågan öppen lite till angående promenad imorgon. Jag säger spontant "ja" men jag har min lilla halvsyster, 12 år, här över jullovet och hon verkar ha tusen-och-en-planer för vad vi ska göra de här veckorna, puh!
    Vet inte om det är tillräckligt häftigt att gå promenad i Gustavsberg och avsluta med lunch Idag ska vi, trots rykten om ett hysteriskt city, absolut in till stan. "Att jag inte fattar att vi kan ju inte åka in till stan nästa vecka - då kommer ju alla fina kläder på rean vara slut!!??" Ja, att jag inte fattar det...
    Som sagt... jag återkommer!

JAG VILL OCKSÅ HA STOCKHOLMSSPELET... MÅSTE NOG KÖPA DET TILL MIG SJÄLV I FÖRSENAD JULKLAPP!

• Charlott29

Dronken: Jag har också visat min sambo dig i tidningen - och Malte såklart! Men jag använde förklaringen "hon som gör Gustavsbergaretrycken". Han vet inte vad FL är tror jag

• Charlott29

Singhis:
    Det var inte så mycket folk inne i city, det var mer folk än en vanlig torsdag men inte mer folk än t.ex. en lördag. Jag fasade verkligen men det gick bra. Men det är ju jobbigt att gå på stan ändå med Vincent, varje affär man ska in i ska man plocka av mössa, halsduk och öppna upp fäll och jacka, sedan när man ska ut efter 10 min ska man på med allt igen. Tycker därför om köpcentran bättre, då kan man ju ta av dem alla kläder och de kan sova och så hur de vill... nä, nästa gång blir det nog Farsta.
    Shoppade i vart fall en skjortblus på Cubus. Kikade på densamma innan jul men då fanns den inte i min storlek, men nu hittade jag den på 50% rea! Kul! Perfekt till jobbet...
    Fick ju presentkort i julklapp både på H&M och MQ men hade inte riktigt ro att titta ordentligt igår. Det blev i vart fall en heldag och vi var inte hemma innan efter 15.

Vi blir nog hemma idag. Är förkyld och har rethosta, pallar inte att gå för då får jag hostattack...

• Charlott29
    Singhis: Oj vilken natt, stackars er! Och vilken fika! Jösses, hur lyckades ni få hela bordet att välta?? Oj oj oj... men det gick bra antar jag? Inga skador eller liknande hoppas jag!?

Idag har syster yster beställt biobesök. Jag och hon ska gå och se Göta Kanal, kan inte säga att jag är överförtjust men det är hennes val. Bion går 13:30 så vi ska åka in en stund tidigare och kika lite i affärer. Har ju de där presentkorten som bränner i fickan
  • Charlott29

Hej allihop!

Här har natten varit hemsk! Jag och T hyrde dvd igår och kom inte i säng innan vid 24. Klockan 02 vaknade Vincent och gallskrek hysteriskt. Det gick inte att få honom lugn, så det var bara att stiga upp i 2 timmar. Sedan somnade han och T en sväng på soffan innan han vaknade igen och det var dags att vara vaken 2 timmar igen. Vaknade vid 6 och fick välling, somnade om en timma och har sedan varit vaken sedan 7. Nu har han precis fått välling och somnat i vagnen... Hmmm... hoppas det inte ska hålla på så här hur länge som helst. Snart börjar ju jag och jobba!! Måtte det bli ändring innan dess!!

Nyårsafton idag... och typ +7 grader. Det är ju helt vansinnigt det här med vädret!! Vill ju ha vinter nu (i vart fall lite - till mitten av januari, sedan kan det bli vår ).

• Charlott29
    God fortsättning på det nya året!!
    2007 - nytt år - nya möjligheter!! Får se vad det nya året har med sig till oss!?!

Nyårsafton här var lugn. Särskilt lugn var den för min del och ja ni förstår kanske varför. Klockan är 07 och jag och Vincent har varit vakna sedan 5:30. Är hur pigg som helst nu när Vincent har somnat om. Försökte somna om men jag har massa hosta så jag var rädd att väcka alla så jag gick upp och gjorde lite te med mycket honung i istället

Var lite orolig över hur Vincent skulle reagera på alla raketer igår vid tolvslaget, men han sov sig igenom hela föreställningen!! Det var lite dåligt med fyrverkerier här uppe på berget och man såg inte så mycket för all skog men vi fick sträcka oss upp och kika över trädtopparna

Tja, hur sammanfattar man nyår. God mat, god champange och en strålande glad sambo som satt med alla 10.000-sedlar vid målgången av Monopol!! Det kommer jag få höra låååång tid framöver
  • Charlott29

Fick förresten reda på vid 12-slaget att en kompis till oss gifte sig på en strand i Florida tidigare på dagen! AVIS!!!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2