• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Carina,
    Vad skönt för dig att sova en hel natt! Jag hoppas på att få sova hela natten i natt. Det brukar bli ungefär 3 gånger i veckan som Engla sover hela natten utan ett pip.

När ska man anmäla sig till jullunchen senast? Är det någon som har mer info så som exakt tid, kostnad osv? För jag antar att det inte är gratis?

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis

Engla har sovit mellan 19:30-06:30 i natt!!!! Fick stoppa i nappen vid 04:20 och då såg hon pigg ut så jag tänkte att hon kommer inte somna om. Jag gick i alla fall och lade mig och nästa gång jag hörde henne var klockan 06:30.

Jag känner mig jättetrött i dag. Tror det är sviterna efter natten i går när jag inte fick sova en blund knappt.

Dronken,
    Jag har drömt om dig och din affär i natt. Drömde att jag kom till babycafét i dag och då var allt klart och uppställt i din affär. Det såg jättefint ut

• Ninis

Jag kan inte komma på promenaden i morgon. Ska käka middag på Grill med några kollegor på kvällen. Innan middagen ska vi gå någonstans och ta en öl. Jag ska lämna Engla på Johans jobb kl 15:30. Blir lite stressigt att komma hem vid 14-tiden, hinna byta om fixa ordning sig och sedan åka igen vid 14:30. Så vi är hemma på dagen.

Lotta,
    Får verkligen hoppas att Vincent börjar sova längre. Inte kul att gå upp vid 04:30.

Hittade ni några julklappar i går?

• Ninis

Jag gör en lista så får vi se hur många som vill åka till Barnadiset på torsdag. Vet inte om ni tycker tiden (11:00) är bra? Säg till om ni vill ändra.

------------------------------
    Barnadiset i Högdalen
    Torsdagen den 7 november
    Bilarna samlas vid på parkeringen vid Runda huset kl 11:00 (bra för de som har dåligt lokalsinne och inte hittar att köra till Högdalen)
    ------------------------------
    Kommer:
    Singhis

• Ninis

Grattis Vincent!

Jo, julbordet var jättebra. Vår sittning började kl 15:00 och Engla sov när vi kom dit och vaknade inte förrän 16:00, lagom tills vi skulle käka Jansson och köttbullar. Hon var jätteglad och nöjd och satt i barnstol vid bordet. Så allt funkade bra!

• Ninis

Har just fyllt i hur jag ska ta ut föräldraledighet t o m den 2 februari. Kändes lite vemodigt när man kryssade i nej-rutan på frågan om man kommer ta ut fortsatt föräldraledighet i direkt anslutning till denna period . . . . . .

• Ninis

Det är synd att det är så dumma tider på babycafét vid kyrkan. Som måndagar 10-12 för 7-10-månadersbebisar passar oss himla dåligt. Engla sover till 10:00. Då ska hon äta gröt och sedan tvättas och kläs på. Så tidigast 10:30 kan vi gå hemifrån.

Enda tiden som passar är ju onsdagar 12:30-15:00 men jag brukar fika i stan med andra mammor på onsdagar.

Hubba bubba,
    Går du fortfarande på ÖF på torsdagar? Emil är väl snart 7 månader väl?

Carina,

Jaha, är det gratis. Det var generöst av ÖF. Ska du dit någon dag denna vecka? Tänkte i så fall om du kan kolla upp lite mer om vad som står om jullunchen och i så fall anmäla mig.

• Ninis

Håller på att leta simhallar där man kan bada på egen hand med bebbar. Hittar dock inget ställe som har en djup bassäng som har minst 34 grader varmt vatten.

Hubba bubba,
    Har för mig att du pratade om någon simhall i Högdalen som du brukar åka till. Har de en djup bassäng som är 34 grader varm? Eller har de oxå bara bebispooler som går till knäna typ? Skulle gärna vilja bada med Engla och träna lite dyk.

• Ninis

Oj, här var det tomt i dag.

Vi har varit på ÖF och sjungit julsånger. Engla dansade för fullt när vi sjöng Det var bara 4 bebbar där i dag.

Har precis svängt ihop en ugnspannkaka med äpple som står i ugnen och väntar på att bli klar.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2