-
30 grader är ju för kallt för bebbarna. Det ska vara runt 34 grader.Kärleksdronken skrev 2006-12-04 10:48:16 följande:Hubba Bubba har problem med sin uppkoppling. Det ligger i Högdalen, badet, men jag minns inte vad det heter, det är ett äventyrsbad för mindre barn med 30-gradigt vatten, ska vara toppen för vattenälskande bebisar, jag åker gärna dit nästa vecka! Blir det promenad imorgon? -
------------------------------
Barnadiset i Högdalen
Torsdagen den 7 november
Bilarna samlas vid på parkeringen vid Runda huset kl 11:00 (bra för de som har dåligt lokalsinne och inte hittar att köra till Högdalen)
Kommer:
Singhis
Hjärtevännen
Charlott29 (åker i Hjärtevännens bil) -
I natt var det jättejobbigt. Först vaknade Engla vid 23-tiden av att armen hade fastnat innanför pyjamasen, stoppade i napp och hon sov vidare. Klockan 24 vaknade hon igen och var ledsen, tog henne till vår säng men hon fortsatte att vara jätteledsen och vägrade ligga ner. Tror hon var övertrött och hade svårt att somna om. Hon sov nämligen bara 2 timmar under dagen i går. Hon brukar sova 3,5 timmar normalt. J fick gå upp och sätta på hennes favvoskiva för att hon skulle lugna ner sig och somnade i hans famn efter en halvtimme. Sen sov hon som en stock i vår säng fram till 05:30. Stoppade in nappen och hon sov vidare till 06:00.
Nu har jag precis lagt Engla och jag ska oxå sova. Hoppas hon sover länge för jag är jättetrött och jag ska ju ut med jobbet i kväll.
Carina,
Tack så mycket för anmälan till jullunchen! Tur att jag kan ha bilen den dagen. Får väl väcka Engla vid 09:00 så vi hinner dit till 10:00. För det är väl då sångstunden börjar väl?
Lotta,
Kul om ni oxå kommer på jullunchen så jag känner någon som är där i alla fall. Men Hubba bubba skulle väl oxå dit om jag minns rätt.
-
Amanda,
Jag skrev i ett inlägg i går att jag inte ska promenera i dag.
Det är fritt fram för vem som helst att fixa promenadlista. Jag känner inte att ansvaret ligger på mig.
Instämmer med Hjärtevännen, hoppas du kan följa med på torsdag, annars åker vi nog vilse

-
Amanda skrev 2006-12-05 09:44:29 följande:Singhis:Jag kan inte gå med på promendaden i dag heller pga sjukt barn.Men iom att många av de "nya" inte vet att man kan starta en ny promenadlista så tycker jag att det är bra att TS startar en lista inför varje vecka.Då är det lätt att bara fylla på den och man slipper att flera listor cirkulerar i tråden.Hihi ja jag hoppas också jag kan följa med på torsdag.Om inte annat så kan jag skriva en vägbeskrivning, det är jätte lätt att hittaSom sagt, jag tycker fortfarande att vem som helst kan fixa promenadlista. Tycker inte att ansvaret för hela tråden måste ligga på den som råkat förlänga tråden och ser till att den finns kvar och inte försvinner. Vi alla skriver ju i tråden och då kan vem som helst fixa listan. Tror inte att man blir förvirrad av det. Det är ju bara att skriva datum och tid så blir det inga missförstånd.
I onsdagsfikatråden finns det inga sådana "regler" att trådstartaren måste fixa fikalista varje vecka. Det gör den som kommer på det först helt enkelt. Det är ju lite tråkigt om en person måste ta på sig ansvaret hela tiden.
-
Amanda,
Jag förde denna tråd vidare när jag märkte att det nästan gått tre månader och den höll på att stängas ner. Tyckte det vore tråkigt om alla tappade kontakten.
Jag avsäger mig allt ansvar för att fixa promenadlistor i fortsättningen om det ska vara på det sättet. Dessutom börjar jag jobba snart.
-
Håller fullständigt med. Fattar inte varför man ska komlicera allt med regler.Carina75 skrev 2006-12-05 10:59:58 följande:Men promenadvänner, Inte ska ni väl behöva bli osams pga promenadlistan! Det borde väl funka hur bra som helst om den som känner för det startar en lista? Om det sedan är någon som inte vet hur man gör kan man väl fråga "veteranerna" i tråden. -
Lotta,
Jag köpte oxå en klänning i torsdags som jag ska ha ikväll. Hade på mig den i lördags på julbordet. Dessvärre är jag inte helt nöjd med stövlarna som jag har men det får gå. Får ge mig ut och leta när nästa lön kommer
Usch, det känns som jag håller på att bli sjuk. Eller oxå är det sviterna efter att man sovit dåligt varannan natt ungefär. Är helt slut i hela kroppen men jag har ingen feber. Trycker i mig två alvedon så hoppas jag att jag blir piggare. Vill inte missa middagen ikväll. Det händer ju inte allt för ofta att man gör något roligt med andra vuxna på kvällstid
Lotta, du undrade hur det skulle funka att göra sig iordning med en bebis. Jag kan meddela att Engla gnällde under hela tiden jag duschade, sminkade mig och klädde på mig. Trodde jag skulle bli galen. Tålamodet är ju inte det bästa när man är helt slut. Har precis varit ute på en kort promis så Engla skulle somna i vagnen. Ska fixa lunch nu sen åker jag med 13:30-bussen in till stan.
-
Hade en jättetrevlig kväll på Grill med mina kollegor. Vi började kvällen med en fördrink på La Boheme. Det blev en Dagens för mig, tycker det är jättegott. På Grill käkade jag Gambas med vitlök och örter till förrätt. Till huvudrätt blev det oxrygg med hummerbearnaise och tomat. Det var supergott! Blev några glas vin oxå. Var hemma vid 23:30. Gick in och tittade till Engla som då sov på mage. Det brukar hon aldrig göra. Hon har sovit som en stock ända till 06:05! Så jag hade tur att det var en bra natt

Johan hade haft det väldigt tufft. Jag lämnade Engla på Johans jobb vid 15:30. När han skulle ge henne middag vid 16:30 ville hon inte äta så mycket. Sen när han skulle sätta fast henne i bilstolen så vägrade hon och spände sig som en fiolsträng, hon skrek och var helt galen, så det tog en halvtimme att få fast henne i bilen. J var sjöblöt när han var klar
När de kom hem bytte J bajsblöja och lät Engla sitta på filt utan blöja (som vi gör varje kväll) och då bajsade hon ner hela filten. J bar in Engla i duschen och då bajsade hon igen i duschen. Det är sånt som aldrig händer när jag är hemma. Hon måste ha haft ont i magen eller nåt.
Englas femte tand har nu spruckit igenom. Nu kommer det tänder på löpande band! Engla har även lärt sig vinka. I går på Johans jobb vinkade hon åt kollegorna.
-
Barnadiset i Högdalen
Torsdagen den 7 november
Bilarna samlas vid på parkeringen vid Runda huset kl 11:00 (bra för de som har dåligt lokalsinne och inte hittar att köra till Högdalen)
Kommer:
Singhis
Hjärtevännen
Charlott29 (åker i Hjärtevännens bil)
Dronken (åker i Singhis bil)