• Amanda

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Kikar in en sväng från jobbet

Började jobba i går och det var roligt att komma tillbaka, alla hälsade mig välkommen och frågade massor om barnen.

Kommer jobba ons - fre varje vecka och vara hemma med V mån - tis (Maken är hemma när jag jobbar och jag är hemma när han jobbar).
    En jätte bra uppdelning som maken och jag har kört med de andra 2 barnen också.

V hade varit med Maken till jobbet igår då han hade ett sedan länge inbokat möte men det hade gått bra, V hade krypit/gått runt och pillat på det mesta

Någon "checklista" med mattider och sånt har jag inte skrivit och skulle heller aldrig göra det.
    Maken är vet när V ska äta/sova (han är ju hemma på helgerna och ger V mat och lägger honom när han ska sova). Dessutom så märker man ju när de börjar bli hungriga eller trötta.
    Jag tror dessutom att Maken skulle ta illa upp om jag la fram en lista på hur han ska sköta sitt eget barn.

I tisdags var det dags för 10-mån kontroll.
    V väger nu 10590 g och slog ihop klossar, visade att han kunde göra piceppgreppet och visade dessutom att han kan stå själv på golvet utan att hålla i sig och att han går ut med möbler samt tar några steg utan att hålla i sig

Tänk vad stora våra barn börjar bli!

• Amanda

Charlott29:
    Ja det känns faktiskt riktigt ok att komma tillbaka till jobbet.
    Har ju varit hemma lääänge då dottern är snart 5 år, sonen 3 ½ år och V är snart 11 mån så jag har knappt hunnit jobba något mellan barnen (när jag väntade äldsta sonen så blev jag helt sjukskriven från v 6 tom bf då jag hade blödningar).

Bytte även jobb när jag var alldeles nygravid med V så jag hann bara jobba 7 mån på nya jobbet innan jag gick på mammaledighet.

Skönt att Ni kan ta med lite jobb hem och sitta och klura på, då kan man ju jobba hemifrån ibland.
    Jag brukar ha "läse-dagar" hemma ibland då jag läser igenom nya lagar, paragrafer, handböcker och sånt som man aldrig hinner göra på jobbet. Har även jobbat hemifrån ibland och gjort nytt utbildningsmaterial som jag använder i jobbet så ibland kan jag också jobba hemifrån.
    Men det är lätt att man inte jobbar när man är hemma utan gosar med barnen, åker och fikar med någon kompis eller åker och shoppar i stället och så blir man sittandes halva natten i stället när Maken och alla barnen sover...

När ska du börja jobba?
    När ska Vincent börja på dagis?

• Amanda

Charlott29:
    V ska också börja på dagis efter sommaren i aug/sept ungefär.

Hihi nej de senaste 5 åren har jag inte jobbat så mycket.
    Och några fler barn blir det absolut inte!! 3 st räcker gott och väl.
    Så jag hinner jobba måååånga år innan det är dags för pensionen (närmare bestämt 33 år.... )

• Amanda

Jag är här
    Har ju skrivit 3 inlägg på denna sidan

Det var länge sedan det var en promenad så jag tror att det är lätt att man inte skriver i tråden längre då...

Jag är hemma måndagar och tisdagar så jag är med om någon vill promenera

• Amanda

Om V skulle sova 2 tim på förmiddagen och 1 ½ - 2 tim på eftermiddagen skulle han sova uruselt på natten.
    Vilket jag tycker är förståligt, jag hade också sovit jätte dåligt på natten om jag sovit mycket på dagen.

V sover max 45 min, 1 gång fm och 1 gång em.

V somnar på natten vid 20-tiden och vaknar på morgonen vid 7 - 7.30.

• Amanda

Ja barn är verkligen olika.
    Alla mina 3 barn har alltid sovit bra på nätterna så något måste jag ha gjort rätt

• Amanda

Charlotte:
    Hihi ja det är det jag menar, vi alla har ju gjort rätt med våra egna barn. Vi känner dem ju allra bäst

• Amanda

Kikar in en sväng på morgonen från jobbet

Singhis:
    Va kul att Ni ska vara med i tidningen!

Har varit med i bla Vecko-Revyn, Mama, Aftonbladets bilaga och har då blivit tillfixad i håret, sminkad och fått fina kläder på mig. Det är jätte kul!

Usch kräksjuka är inte kul
    Vi har *peppar peppar* inte haft det hemma på någon månad.
    Det smittar upp till 4 dygn efter sista kräken/diarrén.

Jag var i Forum på rean i måndags och det var tyvärr väldigt utplockat där så jag köpte ingenting.
    Fingrade lite på vinteroverall till V för nästa år men bestämde mig för att inte köpa någon då man inte vet vad de kommer ha för storlek nästa år. Men jag skulle nog ha valt stl 98 (V har nu 80/86).

Jag kommer absolut köpa en overall med bävernylon till V då de sliter ganska mycket på overallen då de leker ute, åker rutchkana på marken/snön, ramlar osv osv.

Förresten har jag en ny vagn på G
    En jobbarkompis ska åka till USA i mars/april och hon kan då köpa en Urban Jungle till mig där och ta med hem till mig (de är mycket billigare i usa, typ ½ priset mot i Sverige).
    Nu är frågan bara vilken färg jag ska ha

• Amanda

Hjärtevännen:
    Hihihi jag har ingen aning...
    Slutade räkna antalet vagnar jag haft när jag kommit till 15 st och det var ett tag sedan...

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2