Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
Hjärtevännen: Eller Gul/svart som i ELFBORG - Guld 2006!!!! ![]()
Hjärtevännen: Eller Gul/svart som i ELFBORG - Guld 2006!!!! ![]()
Jag vill ju också ha semla!! Skulle suttit fint såhär efter en bulgursallad
Singhis:
Stackars er! Vilken natt! Skönt att det är fredag så du kanske kan sova ut i vart fall någon dag under helgen som kommer!!
Vi har haft en okay natt. Vincent hade kompisar här igår och var så trött när de åkte hem att han somnade i sin saccosäck
så han fick sova i 30 minuter, vilket resulterade i att han inte var ett dugg trött när han skulle gå och sova vid åtta. Han var uppe till 21:15 men vaknade sedan kl 6 imorse, det får man väl tycka vara godkänt??
Vincent gick helt själv igår!!! Helt plötsligt släppte han mina händer och traskade iväg! Från hallen till tv-bänken... kanske... hmm...ja mååånga steg vart det! Jag stod bara och gapade!!!! Nu ska här övningsgås!!
Singhis:
Ja jag ska verkligen inte klaga. Man klarar sig ju med få timmar om man får, som du säger, sova utan avbrott.
Men Engla är ju bara 10 månader, yngre än Vincent ju så hon är ju jätteduktigt!
Jag trodde också Lasse Brandeby skulle få vara kvar. Han är ju liksom lite kul och då tror jag att folk röstar på honom.
Hörde att Birgitte åkte ut, ja, det kanske var bra, hon var lite väl flamsig tyckte jag. Brukar tycka om henne annars, men nu mest flamsade hon, hon kanske var nervös... eller nåt.
Shoppade också loss igår! Vincent fick också smått och gott, jag fick två par byxor från Esprit (jobbet - here I come!!) och sedan blev det en hyfsat nyttig (eller mindre onyttig) lunch på Waynes Coffee...
Idag blir det Sickla igen - vi ska ÄNTLIGEN köpa en ny digitalkamera! Min är så långsam så när kortet väl har tagits har ju Vincent tröttnat för länge sedan. Nu kanske man äntligen kan få lite andra kort än på Vincents rygg!!
Trevlig helg på er!!
Hej på er!
Nu är sambon ute och skottar och jag sitter här med min kaffemugg. Trevlig arbetsfördelning va!?
Vincent och jag gick upp klockan 6:30 och nu försöker Vincent komma till ro och sova en stund för han är jättetrött, oj vad vi har lekt på morgonen och gått - fram och tillbaka - fram och tillbaka
Singhis: vad härligt att Engla sov så länge idag!
Vilken tur att vi har kabeltv... då behöver man ju inte gå upp på taket ![]()
Oj vilken glad Engla!! Vad kul att babypulkan fick komma till användning!!
Här är en pigg Lotta (för en gång skull)! Somnade vid 22-tiden igår och sov som en klubbad säl till 6:30 idag! Vincent hade tydligen vaknat vid fem-tiden och ville upp och leka, men efter lite envishet hade T fått honom att somna om, han vaknade samtidigt som mig.
Idag är det tvätt, städ och promenad på schemat. Kanske måste gå och leta efter skor till Vincent nu när han kan gå!! Han måste ju ha skor och gå med i snön...
Singhis: Usch, jag tycker så synd om dig! Jag vet ju vad du går igenom och det är verkligen apjobbigt! Tyvärr har jag inga goda råd att ge dig, Vincent vände ju på det av sig självt efter ett tag...
Vincent har aldrig ätit nattmål så jag har varit helt anti att börja med det, så jag förstår din inställning.
Hoppas att BVC har några tips att ge.
Jag har en kompis som försökte vänja sin son av med välling/amning på natten och hon körde ANna wahlgrenmetoden när sonen vaknade på natten, buffade i rumpan. Det ska vara på ett speciellt sätt och speciell styrka, vet inte exakt hur man gör, men det funkade. På 1 vecka var sonen avvänjd med välling/amning på natten.
Vi har också haft en ovanligt jobbig natt. Vincent har varit jätteförkyld. Han somnade fint vid 20. Men vid 22:30 hörde vi hur han började hosta och när vi hade bestämt oss att väcka honom och ge honom vatten vaknade han av sig själv och var hysteriskt ledsen och grät och grät. Efter ca 40 minuter när vi gått runt och pekat på allt och sagt "där och titta" så lugnade han ner sig och somnade om . Han vaknade 4:30 men efter lite envishet så fick jag honom att somna om. Hua, är lite trött idag också och kallt är det ute också.. .men väldigt vackert.
Singhis:
Ja, det är säkert att hon bearbetar mkt nu på nätterna. Hon håller ju på att bli stora tjejen! ![]()