Inlägg från: Charlott29 |Visa alla inlägg
  • Charlott29

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Jag är heeeelt död idag! Vincent har varit jättekrånglig hela natten pga tand, kul i och för sig men att han skulle vara så här hade jag inte väntat mig!?
    Han gnäller, skriker, klänger och är kolossalt mammig. Nu sover han av ren utmattning kan jag tänka mig, borde nog sova men passade på att få i mig frukost och dricka kaffe
    Skulle gått på museum idag med andra mammor, men vågar inte ta med Vincent på sådant äventyr, då blir vi väl utslängda
    Ska i vart fall till ÖF idag, någon som ska dit??

• Charlott29

pannkakan06: Japp, kyrkans öf ska jag, 12:30 tror jag de öppnar. Vincent älskar sångstunderna så jag får så dåligt samvete om jag inte går dit...

• Charlott29

pannkakan06:
    Vincent är den som brukar krypa in och sätta sig i mitten på sångstunden och klappa, sjunga och hoppa
    Onsdagar brukar det vara mindre folk, vi är där minst 1 gång/vecka, ibland tre också

• Charlott29

Amanda:
    Sångstunden börjar 13.
    Onsdagar brukar det vara mindre folk. Många hämtar större barn på dagis, på tisdagar och torsdagar brukar det vara mycket folk, då är det också mycket dagbarnvårdare där, men onsdagar är helt ok tycker jag!
    Alla åldrar är välkomna på onsdagar. Det är bara på måndagar samt torsd.eft. som det är åldersindelat.

• Charlott29

Pannkakan06: Har inte den blekaste aning om vem du är så du får väl hojta om du ser oss

• Charlott29

Amanda: Vinterkräksjukan kan man få överallt, även på konsum

Hmm.. Vincent sover länge idag, han har sovit 1 timma och 15 minuter nu... oj oj oj, tror det är sovrekord på G....

• Charlott29

Hej hej,

Efter att det varit MIN sovmorgon är jag oförskämt pigg idag. Annat kan man ju säga om sambon, han och Vincent gick upp kl 5... men imorgon är det min tur och vi ska till kompisar på middag ikväll = SEEENT, huameja!

Angående det här med farsdagpresent så är jag himla imponerad hur "hårda" ni är - ingen morsdag-present = ingen farsdag-present.
    Jag påminde Tommy inför morsdag VARJE DAG i 2 veckor, men jag fick ingen morsdag-present ändå!
    MEN jag ska inte vara lika elak så jag har köpt farsdag-present... kanske får honom att skärpa sig till nästa morsdag

Idag är det IKEA för hela slanten som gäller, inte kul att åka dit på en lördag men så är det när man inte har körkort

• Charlott29

Hmmm... godmorgon! Lotta med liten betongkeps på och en PIGG bebis. Igår vart det middag hos goda vänner och Vincent skötte såååå bra! Han satt med oss under middagen och var hur glad som helst, sedan fick han pyjamas och välling och sedan somnade han vid halv nio i vagnen. Vaknade vid 24 när vi skulle gå hem och höll på att krångla med overall och sånt, men han var inte ledsen någonting. Vi promenerade hem och när vi lade ner honom i sängen, somnade han om alldeles av sig självt!! Han vaknade 06:40 idag!! Yippi, bra det eftersom det är sambons sovmorgon...

Kan säga att vi inte var ensamma på IKEA igår! Vart så himlans besviken bara för jag skulle handla julsaker men allt jag skulle ha var slut!! Den 11 november!

Sedan kikade vi på grind till trappen, inte alls snygga och ganska dyra för att vara ikea, skulle gå på 500.- styck, så vi kommer köpa på Barnens Hus istället, 650:- men då behöver man inte skruva i väggen = bra!

Over and out for now!

• Charlott29

Nicolesthlm:
    Vi går på babysim på Badkompaniet vid Gullmarsplan! Vincent har gått 5 kurser nu och nu går han om sista kursen för att han ska behålla tekniken Nästa kurs är från 2 år så vi får vänta lite till dess
    Vincent började babysim när han var 6 veckor och det är därför han redan har kört igenom alla kurser när han bara är 10 månader... en hejare i vattnet. Nu har han lärt sig att dyka från madrasskanten, vända sig under vatten och simma tillbaka till där han kom ifrån. Nästa steg är att han ska ta tag i madrasskanten också, men det övar vi på fortfarande...

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2