Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
Jag tror hon har somnat för det är tyst där inne. Om hon inte är trött brukar hon ligga och snacka och till sist bli arg. Hon vaknade prick 5 i dag. Hade hon vaknat 6 hade hon inte velat sova nu.
Jag tror hon har somnat för det är tyst där inne. Om hon inte är trött brukar hon ligga och snacka och till sist bli arg. Hon vaknade prick 5 i dag. Hade hon vaknat 6 hade hon inte velat sova nu.
Jag kommer lägga om min arbetstid och arbeta mellan 7:30-15:15 mån-tor samt 7:30-13:30 på fredagar. Tanken med fredagstiderna är att jag på morgonen tar bilen och ställer den vid Coop och tar bussen därifrån in till stan. Sen när jag ska hem hoppar jag av vid Coop och veckohandlar, tar bilen och hämtar Engla på dagis och sen hem. Det är skönt att ha helgen fri och slippa handla då.
J arbetar 9-17 så han får lämna Engla vid 8-tiden så hämtar jag vid 16:30.
Tidigast nästa sommar börjar bebisverkstaden igen
Kanske väntar ännu längre.
Jag tänker oxå på den ekonomiska biten. Eftersom jag ska gå ner i arbetstid får jag jättedålig SGI om jag blir gravid efter det gått 1 år och 9 månader, så min tanke är nog att det är lika bra att köra på. Engla blir ju 1 år och 9 månader i december nästa år. Så startar man i sommar borde det väl ha hänt något innan jul, om man har tur.
Lotta, hade du tänkt arbeta heltid när Vincent börjar på dagis?
De tiderna jag kommer arbeta motsvarar heltid när vi har sommartid och vintertid motsvarar det 92 procent. Så jag förlorar inte så mycket pengar.
Eller nu sa jag fel. Glömde bort att jag slutar tidigare på fredagarna. Om jag hade arbetat 7:30-15:15 mån-fre hade det blivit som jag skev ovan. Måste kolla med löneavdelningen igen.