• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Jag tror hon har somnat för det är tyst där inne. Om hon inte är trött brukar hon ligga och snacka och till sist bli arg. Hon vaknade prick 5 i dag. Hade hon vaknat 6 hade hon inte velat sova nu.

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-14 07:48:38 följande:
    Vincent vaknade 04:45 och vi gick upp i 30 minuter och lekte oss trötta, sedan sov vi på soffan i 45 minuter Hua vilka nätter, man hade ju aldrig trott att man skulle palla för ett par år sedan...
    Jag längtar tills Engla börjar på dagis för då sover hon nog förhoppningsvis längre än 5! Fast helt säker kan man väl aldrig vara . . . .

När Engla går på dagis är det J som tar mornarna för jag åker hemifrån 06:30. Sen kommer jag hämta på dagis och fixa middag.
  • Ninis
    Hjärtevännen skrev 2006-12-14 07:52:11 följande:
    Charlott29 skrev 2006-12-14 07:48:38 följande: Vincent vaknade 04:45 och vi gick upp i 30 minuter och lekte oss trötta, sedan sov vi på soffan i 45 minuter Hua vilka nätter, man hade ju aldrig trott att man skulle palla för ett par år sedan... Tänk när/om nr 2 kommer... ojoj, då är det slut på all sömn Världens sötaste Victor född 10/4 2006
    Men då är man ju van
  • Ninis

Jag kommer lägga om min arbetstid och arbeta mellan 7:30-15:15 mån-tor samt 7:30-13:30 på fredagar. Tanken med fredagstiderna är att jag på morgonen tar bilen och ställer den vid Coop och tar bussen därifrån in till stan. Sen när jag ska hem hoppar jag av vid Coop och veckohandlar, tar bilen och hämtar Engla på dagis och sen hem. Det är skönt att ha helgen fri och slippa handla då.

J arbetar 9-17 så han får lämna Engla vid 8-tiden så hämtar jag vid 16:30.

• Ninis

Tidigast nästa sommar börjar bebisverkstaden igen Kanske väntar ännu längre.

• Ninis

Jag tänker oxå på den ekonomiska biten. Eftersom jag ska gå ner i arbetstid får jag jättedålig SGI om jag blir gravid efter det gått 1 år och 9 månader, så min tanke är nog att det är lika bra att köra på. Engla blir ju 1 år och 9 månader i december nästa år. Så startar man i sommar borde det väl ha hänt något innan jul, om man har tur.

• Ninis

Lotta, hade du tänkt arbeta heltid när Vincent börjar på dagis?

• Ninis

De tiderna jag kommer arbeta motsvarar heltid när vi har sommartid och vintertid motsvarar det 92 procent. Så jag förlorar inte så mycket pengar.

• Ninis

Eller nu sa jag fel. Glömde bort att jag slutar tidigare på fredagarna. Om jag hade arbetat 7:30-15:15 mån-fre hade det blivit som jag skev ovan. Måste kolla med löneavdelningen igen.

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-14 08:45:11 följande:
    Bebis nr 2 ska ju vara född innan bebis nr 1 är 1 år + 9 månader!?
    Nä, man ska kunna visa upp ett intyg på att man är gravid innan bebis nr 1 har fyllt 1 år och 9 månader
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2