Amanda,
Här kommer en liten rapport
Hur mår din hals, kan du prata?
I går var Engla trött och gnällig och mådde väl inte helt bra. Hon ville knappt äta något under hela dagen. Vid 10 fick jag i henne 1/2 liten burk morotspuré och några skedar blåbärspuré. Vi hade köpt hem det eftersom det stoppar upp diarén. Sjukvårdsupplysningen rekommenderade kokt mat om hon ville äta mat. Så vid lunchtid kokade jag två potatisar som jag mosade i smör och hon åt 5 skedar bara och resten av mortospurén. Sen ville hon inte äta något mer under dagen. Bara dricka vatten. Provade med gröt, majsvälling, fullkorns välling, favoritburkmaten etc men hon ville inte ha. Vid 19-tiden provade jag att ge 1 dl fullkornsvälling och då åt hon upp det. Sen lade vi henne. Hon sover bra på natten men hon hostar i sömnen. Det är sån där äcklig slemhosta.
I dag är Engla fortfarande lite lös i magen och inte värst sugen på mat. Men välling ville hon ha och lite fruktpuré. Och febern har kommit tillbaka, visserligen är den inte så hög, 38 grader. Men hon är jättegnällig när hon är vaken och orkar inte vara vaken mer än 2 timmar i sträck. Så hon sover rätt mycket på dagen, vilket är jätteskönt, då kan man ta en lur själv om man är trött. Sen är hon jättesnorig och hostig. Jag känner mig inte helt bra ännu heller. Känner fortfarande av halsont kvällstid, nattetid och tidig morgon. Är lite småförkyld oxå. Verkar vara kraftiga baciller vi åkt på. I dag har vi storstädat så alla baciller ska försvinna. Min mamma och sambo kommer i eftermiddag och stannar till juldagen. Js mamma kommer i morgon och sover kvar till juldagen.