Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
Min systers son (fyllde 1 år i slutet av sept) har precis fått diagnosen förkylningsastma.
Han hade RS i våras (vid ca 7 mån).
Min systers son (fyllde 1 år i slutet av sept) har precis fått diagnosen förkylningsastma.
Han hade RS i våras (vid ca 7 mån).
Självklart så klarar de av RS bättre nu än vad de gör när de är små, det som är lurigt är att de senare kan utveckla tex förkylningsastma, falsk krupp eller något annat.
Någon som vill följa med och gympa i morgon på mamma/barn-gympa?
Jag har tänkt att gå och kan då ta med mig 1 vuxen och 1 barn i bilen (har barnbilstolar i bilen).
Gympapasset börjar kl 12.30 och här är det
www.cmc-fitness.se/
Singhis:
Du ska svälja dem hela
Sedan är det bara att hålla tummarna för att du inte blir smittad.
Du sväljer dem alltså om någon i din närhet åker på kräksjukan.
Glömde ju..
Det ska vara 10 st VITpepparkorn
(gammalt husmoders tips)
Nej då det gör du inte.
Du känner inte vad de smakar för du ska inte tugga på dem utan svälja dem hela.
Det ska vara VITpepparkorn inte svartpeppar.
Singhis:
Oj hoppas inte det är vinterkräksjukan!
Inkubationstiden kan vara upp till 48 tim.
Du kan ju testa huskuren med vitpepparkorn om du vill
pannkakan:
Blev det något gymkort idag?
Va kul med shoppingrunda!
Själv har vi bara varit hemma hela dagen och haft tråkigt.
Eller förresten jag och V var i Mölnvik på Lindex då de startade sin "Halva reapriset" -rea i dag
Har inte köpt någon farsdags present då jag inte fick någon av maken med motiveringen "Du är ju inte min mamma".....
Så han får ingen av mig.
Vi ska inte på invigningen i morgon då jag och de stora barnen ska på Stadsteatern och se "Allra käraste syster" kl 12 och sedan är det simskola för dottern kl 14.40.
Hubba:
Jag köpte bla en jacka till dottern som hade kostat 399 kr, rea 249 kr och jag betalade 124,50
Köpte även 2 bamsetröjor till dottern och 1 bamsetröja + annan tröja till äldsta sonen för ca 30 kr/st.
Manchesterbyxor till dottern för 49 kr och ett set med byxa och tröja till V för 49 kr.
Det är höstsäsongens kläder som de rear