• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Just det, glömde berätta att jag och Engla kommer att bli kändisar En i föräldragruppen frilansar åt Vi Föräldrar och i nästa nummer ska de ha ett reportage om hur det gick när man hade barnvakt första gången. Så vi blev intervjuade i går och jag har mailat bilder på Engla och mig. I nästa nummer finns vi med

Tack för krya-på-oss-hälsningarna!

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis

Gud vad det är tråkigt att vara inne en hel dag!

Englas kräksjuka är borta och hon har ingen diarré så det var nog en lindrigare bacill än förra gången. Men däremot har hon lite feber, tempen visade 38 grader förut. Hon har sovit jättemycket i dag. Vi sov mellan 09:45-12:30! Sen lade jag Engla kl 15:00 och hon sover fortfarande.

Har tvättat kräkgrejer på förmiddagen. Glömde att tvätta spjälsängsskyddet och snuttefilten i natt, så nu är allt rent och fräscht igen

Orkar inte fixa någon middag i dag så J ska köpa med Mc Donalds till mig på hemvägen. J ska lägga sig och sova när han kommer hem.

• Ninis

Lotta,
    Jag hade tänkt ha en "vit månad" nu i januari så man kanske kunde gå ner lite grann tills man börjar jobba. Men hittills har det inte funkar, det slinker ner något gott varje dag. Och är man hemma så skåpäter jag hela tiden . . . Får bli nya tag när jag börjar jobba, då kommer man in i andra rutiner.

På lördag ska jag i alla fall till frissan och göra en makeover så man känner sig fräsch tills man ska jobba

• Ninis

Dronken,
    De få gånger Engla har varit hård i magen har jag kört med katrinplommonpuré och det har gjort susen inom några timmar. Du kanske kan prova det i stället.

• Ninis

Dronken,
    Även fullkornsgröt och fullkornsvälling sätter fart på Englas mage. Hon bajsar hälften så mycket nu sedan vi ersatte fullkornsgröten med vanlig havregrynsgröt och macka.

• Ninis

Morrn morrn!

I natt har Engla sovit i sin säng mellan 19:45-05:40 utan ett pip! Jätteskönt men jag känner mig inte så värst pigg ändå. Hade behövt sova en eller två timmar till för att bli utvilad.

• Ninis

Lotta,
    Trodde inte Vincent vaknade 5 längre? Sedan vi började lägga Engla kl 20:00 har hon sovit till 06:00. I går fuskade jag och lade henne 19:45 så därför vaknade hon 05:40 i dag.

Börjar piggna till nu så jag tror inte jag ska sova på dagen. Har bokat bilen i dag, blir galen av att sitta hemma en hel dag till. Engla mår bra nu och febern är borta. Vi ska åka till Coop och handla och sedan en sväng förbi Pinocchio.

I morgon tänkte jag åka till Nacka Forum och kolla om det finns några reagrejer kvar på P O.P.

• Ninis

Hur hade ni tänkt göra med overall till nästa vinter? Ska ni köpa en med eller utan bävernylon? En 1 1/2-åring sliter väl inte så mycket på en overall eller? Och vilken storlek tror ni passar. Jag är inne på att köpa strl 92. Anledningen till att jag undrar nu är att man kanske hittar någon bra overall på rea.

• Ninis

Här hade vi problem med läggning i dag. Engla brukar alltid somna själv i sin säng men i dag var hon ledsen och det slutade med att jag fick natta henne i vår säng. Ska bära in henne till sin säng när hon somnat in ordentligt. Känner på mig att det inte kommer bli någon bra natt. De få gångerna det har varit problem vid läggdags så har hon sovit jätteoroligt och vaknat flera gånger. Hon har varit jättegnällig hela kvällen, vet inte om hon var trött eller om hon håller på att bli förkyld.

• Ninis

Fy, vilken natt, precis som jag befarade. Engla sov oroligt och vaknade till vid 22:00 och 22:20 men somnade om. Sen vaknade hon kl 03:00 och var jätteledsen, vägrade att somna om i sin säng. Hon fick ligga mellan oss men somnade inte för det. Hon var vaken till 04:45 då hon till slut fick välling och ny blöja. Sen somnade hon om och sov till 06:20! Jag som trodde att hon i alla fall skulle sova till 07:00, men icke!

Ska sova med Engla på förmiddagen så får vi se sen om jag orkar åka till Nacka Fourm. J var oxå vaken i natt och stank vitlök och öl. Han var ute med jobbet så han är trött och ska ta bilen. Får ta bussen till Forum i så fall.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2