Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
God morgon (eller natt)!
Jag kom i säng kl 19:30 men somnade nog inte förrän vid 20:15. Hörde att J hade problem att lägga Engla. Sen vet jag inte om Engla har vaknat något, J var uppe till midnatt. Första gången jag hörde henne vakna var kl 04:00 och då ville hon inte ligga i sängen, men jag gav mig sjutton på att hon inte skulle få sova i vår säng i natt. Gjorde likadant som när jag körde avvänjning av mat, dvs tog upp henne så hon lugnade ner sig och lade ner henne igen men hon började skrika så fort jag lade ner henne. Strök över huvudet och då lugnade hon ner sig, gjorde så i 5 minuter och sen gick jag därifrån (hon var fortfarande vaken). Jag lade mig i sängen men det dröjde bara 15 minuter så började hon gråta igen. Väntade en stund innan jag gick in för att se om hon skulle sluta gråta men det gjorde hon inte. Bestämde mig för att vi skulle gå upp en stund och leka så kanske hon blir trött igen. Nu har vi varit uppe en halvtimme och jag har precis lagt henne i sängen. Hon protesterade lite grann men jag klappade huvudet och gick ut och nu är det tyst. Håller tummarna för att hon somnar om nu! Har även bestämt att hon inte ska få någon välling. Är livrädd för att det ska bli en vana så hon börjar vakna av det.
Nu pratar hon där inne . . . . .
to be continued . . . . .