Inlägg från: Kärleksdronken |Visa alla inlägg
  • Kärleksdronken

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Chrizzy, varför vill du inte gå till babycafét? Vi kan gå vart som helst för min del, bara det inte är åt tjottahejti

• Kärleksdronken

Jomen jag har framfört synpunkterna om att ta av sig skorna..... (jag vill ju inte lägga mig i för mycket heller....) och hon har sagt att hon har funderat på att ställa tofflor vid "kanten" så att folk automatiskt tar av sig skorna. När jag var där sist hade folk varit duktiga och tagit av sig skorna, men första dagen (på invigningen) var det ju inte så och det blev grusigt. Hon har hängt upp tyger i taket, kanske dämpar det lite? Jag tror att hon kommer ta kortbetalning senare. Vi kommer ta kort, eventuellt så kommer vi göra som andra att man kan ta ut lite mer än köpesumman, så får vi agera akut-bankomat.

Ni kan ju framföra era synpunkter också, hon uppskattar säkert att få höra vad som kan förbättras, hon vill ju att vi föräldrar ska trivas där, så det är ju jätteviktigt!!!!

Då kommer jag också dit 12, jag ska hämta Ejla strax för 14, för att sen återvända till babycafét för att möta en fd dagiskompis till Ejla.

• Kärleksdronken

Chrizzy, jag tyckte det var bra (förståss, tänker väl du nu ) Malte for runt som en skottspole och ville hjälpa till i köket hela tiden. Några hade skor på sig, och några hade tagit av sig, det är ingen ordning på folk nu förtiden.... men som Hubba Bubba sa, man kan ju ta med sig en filt och sätta ner sitt barn på, fast kuddhörnan är det ju ingen som travar runt med skor på, och inte i bollhavet heller.

Nu har jag ändrat lite med mormor och morfar, så dom hämtar Ejla på dagis, så då hinner jag även med öf på eftermiddagen imorgon.

• Kärleksdronken

Hur många pappor kommer vara hemma nästa år? Min sambo kommer vara hemma från 1:a februari, det vore ju kul om det var lite pappor med i gänget sen!

• Kärleksdronken

Charlott29, vad bra!, då blir det ju några pappor till, för Englas pappa är väl också hemma snart, då är dom ju iallafall tre som kan hålla ihop där ute i den hårda mamma-dominerade-världen, hi hi! Vill bara kolla lite, man måste ju börja förbereda lite inför överlämnandet...

Hubba Bubba, ja, det är bra, du har ju tagit hand om pappor förr så det känns tryggt!

• Kärleksdronken
    Promenadlista
    Tisdagen den 28 november kl 11:00
    Vi träffas utanför biblioteket (Runda huset)
    ---------------------------
    Kommer:
    Singhis
    Amanda
    Charlott29
    Pannkakan06
    chrizzy
    Monkan10
    Dronken

Har inte kollat här på ett par dagar så jag måste kommentera några ämnen i efterhand

Vad kul att det är så många pappor som är med efter årsskiftet!!!! det är ju toppen, tänk er 10 stycken pappor som är ute på barnvagnspromenad, vilka rubriker!, skulle det komma med på Whignews....? Jag hade precis gått och lagt mig när det exploderade i lördagsnatt. Jag blev livrädd, det small till ganska högt (vi bor i Farsta Slottsvik) och sängen hoppade till. Först trodde jag det var glamour-grannarna i vita huset på udden som alltid håller på med fyrverkerier om kvällarna men det kändes som att det var nåt värre. Det var lite svårt att komma till ro sen, när man inte visste vad det var. Gustavsberg har inte varit sig likt, med bomhot och explosioner, idag skulle jag gå och hämta Ejla på dagis och jag kände mig faktiskt lite nervös när jag skulle gå nerför backen genom skogen sen i Munkmora i mörkret, det känns inte så tryggt här just nu.
    Jag hänger gärna med imorgon, behöver köpa mössor som vanligt, hoppas vi kan ta en sväng förbi där!
  • Kärleksdronken

Charlott29, härligt!! Då är du utvilad för resten av året då Vi tog den gamla rutten igår, Pinnocio, Tallåsen och lunch på Gustav. Vi var ganska många så det blev många vagnar i vägen....

• Kärleksdronken

Är det några shopaholics här (förmodligen ) Om ni var tvungna att välja mellan Hollys, Ej Sikke Lej, Moon Kids Wear och Nanoou, vad är snyggast då?

• Kärleksdronken

Va?! Jag trodde du var en sån som hade koll! Jag behöver lite smakråd!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2