Inlägg från: Charlott29 |Visa alla inlägg
  • Charlott29

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Pannkakan06:
    Har kollat in brios hemsida nu och JA det är en brio kombi 06 jag har. Är supernöjd med den. INte så bred mellan hjulen, lätt och smidig. Bra varukorg under vagnen!
    Lätt att ta på bussar också! Jag är otroligt nöjd med den!

• Charlott29

pannkakan06: Du anmäler dig till försäkringskassan första dagen du är sjuk och din sambo/man anmäler föräldrardag. Vips så kan du ligga hemma i sängen och krya på dig och sambon/mannen leka med Emilia!
    KRYA PÅ DIG!

• Charlott29

Vincent har sovit hyggligt ändå med tanke på att han är jätteförkyld och täppt i näsan.
    Enligt sambon var han svår att få i säng igår (jag var och tränade). Han hade lagt honom vid 19:15, sjungit en sång och gått ut, men Vincent ville att sambon skulle sjunga hela tiden så sambon stod och sjöng i en halvtimma till Vincent somnade. Han brukar annars somna på 5 minuter. Sedan vaknade han efter en halvtimma och var ledsen igen, men somnade om ganska snabbt.
    Vid 22:30 grät han helt hysteriskt och gick inte att trösta. Vi tog över honom i vår säng och då brukar han lugna ner sig men inte igår. Då märkte vi att han inte var vaken! Han grät i sömnen helt hysteriskt. Har hänt förr men det är lika otäckt varje gång.
    Vi fick lov att väcka honom och då lugnade han ner sig och somnade på 2 minuter.
    Sedan sov han i vår säng hela natten, han ligger väldigt stilla när han sover men jag sover jätteoroligt, är så himla rädd att man ska lägga sig på honom eller dra ett stort täcke över hans huvud eller något. Men Vincent vaknade till väckarklockan kl 6 idag också! Fjärde dagen på raken, är det en trend då?
    Nu är jag dock TRÖTT, blev till och med glad när jag fick veta av Hjärtevännen att det ska bli regn idag, för då slipper vi gå ut
    Hade tänkt gå till öf idag men så förkyld som Vincent är är det nog säkrast vi är hemma, annars är det nog många mammor/pappor som blir arga på mig...

• Charlott29

Nu har jag fått flytta undan alla blommor i Vincent-höjd förresten, igår såg jag från andra sidan rummet hur han satte kurs mot blommorna. Trodde i min naivitet att han bara skule fram och titta lite, men han undersökte mr än så, körde ner en hand och stoppade jord i munnen. Inte bra... men det var nog inte så gott för han spottade ut det igen, som tur var!

Provade också en ny dessert igår, från 4 månader i och för sig. Nyponpuré med äpple, den tyckte han inte om, uj vad han grimaserade. Men den VAR faktiskt inte god, så jag förstår honom
    Där jag handlar finns det inte så mycket desserter från 8 månader och nästan alla de har tagit in innehåller apelsin som Vincent inte tål, därav 4- och 6månaderspureéerna

• Charlott29
    Singhis:
    Gud vad skönt att få läsa det där! TACK!
    Blir jätterädd varje gång det händer och försöker väcka honom, men det står ju att man inte ska göra precis så... så nu vet jag vad jag ska göra nästa gång om det händer.
    Det stämde precis in på oss. Han ser helt skräckslagen ut och när man försöker krama honom och trösta honom puttar han bort en och skriker ännu mer.
    Han sov i och för sig väldigt lite igår så det kan nog stämma. Dessutom var vi på Ikea och det var väl hur mycket intryck som helst på en dag...
    Nu vet jag vad det är. Tack igen!!
  • Charlott29

Singhis: Får nog börja komplettera från Ica också. Häromdagen skulle jag ha Naturell havregröt från 8 månader, fanns inte, och det som är det märkliga är att det sällan finns när man ska köpa... Jag pratade med Anna om det igår, de verkar ta in saker sällan där. Har försökt hitta en sak till gardinen i 3 veckor som är slut, och som de fortfarande inte har tagit in nytt. Konstigt i en sådan stor affär...

Dessutom är det ju en bra anledning att promenera till Mölnvik!

Tack för tips... igen!

• Charlott29

För oss blir det coop för att det är så nära. Skulle kännas konstigt att åka till andra sidan gustavsberg för att handla när man kan gå till coop på 5 minuter
    Har dessutom också med mera kort... hmmm... man får nog komplettera med Ica när man är i krokarna, man är ju ändå där någon dag/vecka om man inte är för lat

• Charlott29

Hej.
    Min sambo är hemma från 1 februari och han känner inga andra som är pappalediga här ute så han skulle bli jätteglad om det är några pappaaktiviteter tror jag...

• Charlott29

Jag märkte ingenting här i Charlottendal...

• Charlott29

Biblioteket blir bra!

---------------------------
    Promenadlista
    Tisdagen den 28 november kl 11:00
    Vi träffas utanför biblioteket (Runda huset)
    ---------------------------
    Kommer:
    Singhis
    Amanda
    Charlott29

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2