• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vi går i samma grupp som Chrizzy och Max. Engla tycker Basic 2 är roligare än Basic 1. Det är olika dyk på 1an och 2an och 2ans dyk passar Engla bättre.

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Ninis
    Kärleksdronken skrev 2006-11-11 19:46:56 följande:
    Singhis, jä, det är daejligt ! (danskt uttalat ...) Hoppas Johan får någon bra present. Jag ska nog göra ett nytt försök imorgon, så stackars sambon får nåt han tycker om.
    Johan får ingen present. Jag fick ju ingen morsdagpresent. Fast jag har köpt lussebullar så vi kan fika i morgon
  • Ninis

Amanda,
    Trodde inte du brukade vara uppe så här tidigt. Både i går och i dag har du varit inloggad tidigt. Har Viggo börjat vakna tidigare? Eller när vaknar han?

• Ninis

Engla har börjat sova bättre och bättre på nätterna. Hon har sovit utan att vakna fram till kl 05:00. Hon sover hela nätter varannan natt ungefär så det ser ju ljust ut. Maken gick upp med Engla men jag låg och vred och vände tills för en kvart sedan utan att kunna somna om, så jag gick upp. Känner mig rätt pigg eftersom jag fått 6 timmars sammanhängande sömn.

• Ninis

Lotta,
    Hur gjorde ni för att få Vincent att sova ända till 06:40??? Var han uppe sent i går?

Trist att julgrejerna var slut.

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-11-12 08:09:41 följande:
    Singhis:Han var vaken lite längre än vanligt, till 20, men det orkade han tack vare att han sov mellan 16-17 igår på eftermiddagen. Sedan var han vaken 1 timma när vi promenerade hem från middagen, så det berodde nog på det tror jag. Har ju provat flera gånger innan att hålla honom vaken både till 20 och 21, men han vaknar ju ändå kl 5 så jag trodde han skulle göra det imorse också. Vad lycklig jag blev när klockan imorse stod på 6:40 för även om jag inte hunnit känna efter så förstod jag ju att nu måste jag ju vara hyfsat pigg ändå Vilka referenser man har fått sedan man blev mamma. Igår sa jag till tommy, tänk om man kunde få sova till 07 åtminstonde, vilken dröm! Innan man var mamma skulle allt före nio en helg vara dödens död haha

Aha! Vi har börjat lägga Engla kl 19:30 i stället för 19:00. Har gjort det tre dagar i rad nu. Två av dagarna vaknade hon 5 och en av dagarna 05:30. Vi fortsätter ett tag till så får vi se om hon börjar sova till 05:30 eller helst kl 06:00!

Innan man fick barn brukade jag vakna vid 8:30-9:00. Kommer inte ens ihåg hur det kändes att få sova så länge!

Dronken,
    Men oj vad maken din sover! Är han sjuk eller?

Vi var väl flera som inte fick morsdagpresent. Jag, Amanda, Hjärtevännen . . . . .

• Ninis

Engla sov mellan 08:00-10:15 så jag har oxå sovit lite till

• Ninis
    NicoleSthlm skrev 2006-11-12 12:15:27 följande:
    Vad det verkar som att alla har morgonpigga bebisar! På gott och ont visserligen!Emilia är en galen bebis! Hon somnar inte förens vid 23 på kvällen, lägger man henne tidigare så vaknar hon ändå och är hungrig vid 22, sen sover hon till 07-08 och somnar direkt om efter maten o vaknar vid 11 igen..... Vi vill att hon ska somna tidigare, men vet inte hur vi ska få till det..... Tips nån? Mamma till Emilia 060707
    Börja med att lägga henne en halvtimme tidigare och kör så någon vecka eller två. Funkar det så kan ni ta ytterligare en halvtimme tidigare och köra ett tag, och när det funkar är det bara att fortsätta lägga henne tidigare tills ni lägger henne den tiden ni vill. Det tar ju ett tag att ställa om kroppen.
  • Ninis
    NicoleSthlm skrev 2006-11-12 12:43:38 följande:
    Tack singhis!! Ska prova det! Mamma till Emilia 060707
    Kan ju inte lova att det funkar, ni kanske helt enkelt har fått en väldigt kvällspigg bebis Skrattande Vi verkar i alla fall ha fått en kvällstrött och morgonpigg bebis Förvånad
  • Ninis

Nyss hemkommen från babysimmet. Engla tyckte verkligen det var jätteskoj i dag. Bebbarna fick lära sig att sitta på kanten och dyka i och simma tillbaka till kanten igen med hjälp av en vuxen.

Nu väntar jag på att farsdagmiddagen ska bli klar. Det står en potatisgratäng i ugnen och till det ska vi grilla (utegrillen) biff och paprika och sedan toppa med massa vitlökssmör och rödvin. Mums!

Engla fick köttbullar med grönsaker till lunch i dag och det var inte populärt. Fick slänga mer än halva burken. Köttfärssås gillar hon inte heller. Konstig bebis, alla barn brukar ju gilla sån mat.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2