Inlägg från: Charlott29 |Visa alla inlägg
  • Charlott29

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Jag skulle ha röstat på Markus baraför att han har så bra musiksmak som valde en låt av Coldplay!!

• Charlott29

Singhis: Nope, inga fynd på Lindex. Hade tänkt att köpa 3 plagg för 2 till Vincent, men kunde bara hitta en tröja som jag gillade och den fanns inte i rätt storlek. Är på jakt efter bruna halksockar, men hittar inte någonstans. Någon som vet vart det finns att köpa? Pop?

• Charlott29

På Lindex hade de några halksockor, blåa och vita. Men jag vill ju ha bruna! Som matchar pepparkaksdräkten på lucia

• Charlott29

Singhis:
    Håller med. Vart skitsur när jag gick och letade idag. Lindex har ju jättefina strumpor men Vincent har aldrig vanliga strumpor på sig, alltid halksockor. Är livrädd om han inte har halkisar...

• Charlott29

Men Anna... har du också en idol-favvis!?

• Charlott29

Första natten i huset ensam... puh... gick bra
    Vincent somnade vid 19:45 och vaknade vid 04.10. Tog över honom i min säng och efter lite stök och bök somnade han om och vaknade kl 06. Vi busade lite så här när inte pappa är hemma och åt välling i sängen :-O och sedan låg vi och myste till 07:15, eller jag halvsov och Vincent lekte
    Nu är Vincent på väg att somna, då kan inte jag stöka runt utan måste sitta still annars har han så mycket att titta på, men så fort han somnat lite är det en dusch som gäller.
    Snart kommer en kompis på adventsfika - hoppas hon stannar hela dagen

• Charlott29

Paniiiiik!!! Vad säger du snöret!!! Ska de förbjuda halksockorna!!!!!!! Nej nej nej!!! Måste nog köpa upp mig på ett rejält lager då så jag har i alla storlekar till han har lärt sig att gå!

Löjligt tycker jag. Jag har bara på Vincent halksockor inomhus, inte i skor och inte när vi är utomhus...

Att "stanna upp tvärt" är alltså farligare än att ramla och slå ihjäl sig för att benen inte riktigt är med viljan??

Jösses... denna "storebror-mentalitet"... blir galen snart!!!!

• Charlott29

Vincent har förresten sovit helkasst inatt också. Somnade kl 20 efter mycket stök och bök,
    Var vaken mellan 2:30-4, sov mellan 4-5, vaken 5-7, sov 7-8:30.
    Då gick jag upp och tog över, så nu sover sambon... hua... undrar hur länge detta ska fortgå? Jag som skrytit så om att Vincent sover såååå bra, nu får jag verkligen igen

Idag är det julklappsshopping som gäller! Tommys föräldrar kommer hit nästa helg och vi ska fira lite minijul, vi ska fira med min pappa, farmor och syskon på västkusten. När mamma var sjuk tog vi det valet eftersom vi inte visste hur illa sjuk hon var, och nu känns det ännu viktigare att vara där.
    Men... vi har inte köpt en enda julklapp och i veckan är vi totalt uppbokade varenda kväll med respektive utgång med jobb, babysim, adventsfika och sedan kommer de på fredag! Panik kan jag säga när vi kom på det så idag blir det nog Farsta eller Kista för hela slanten

• Charlott29

Lyckliga Singhis som fått sova så bra inatt!! Grattis!

Själv har jag varit vaken sedan 4:30. Vincnet somnade om vid 6:30 och jag försökte också sova, men icke sa nicke. Förstår inte att det ska vara så svårt att somna om. Jag är ju supertrött, varför kan man inte sova? Irreterande!

Vincent är inne i en väääldigt konstig period just nu. Vi måste vara inne i hans rum när han ska sova och ändå tar det upp till en halvtimma innan han somnar, fastän han är så trött att han knappt har orkat dricka sin välling. Sedan sover han i och för sig i ett sträck till 4-5 men sedan vill han inte sova mer! Då ska han upp och leka! Hua, hoppas det bara är något högst tillfälligt...

• Charlott29
    Singhis:
    Japp, mycket julklappsshopping blev det! Det var inte så mycket folk faktiskt för en gångs skull, antagligen för att det var 1:a advent. Skönt! Nu är alla presenterna till Tommys familj klara! Nu ska de bara slås in och fixas rim på... hmm... knivigt värre. De lägger alltid ner så mkt tid på rimmen, det ska vara rim men det ska inte stå vad det är... brukar ta sin tid.
    Jag ska också ut med kollegor imorgon! Men vi ska på Norra brunn! Käka och se föreställning! Jag ska lämna Vincent på Tommys jobb vid 16:30. Hihi... ska bli spännande hur det går att göra sig i ordning med 11-månaders bebis!
    Hur vart julbordet?

Just det. Vincent blir 11 månader idag!!

Nu har jag och Anna (Hjärtevännen) pratat ihop oss och vi åker till Barnadiset på torsdag om inget oförutsett inträffar. Den som vill kan väl hänga på... men om jag inte förstår det hela fel, så får det nog inte plats någon mer i Annas bil för jag och Vincent har tjingat baksätet
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2