Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
Varsegod, det var så lite så
Har en kompis vars 2-åriga son har nattskräck, det är därför jag känner igen symtomen. Pappan hade nattskräck när han var liten.
Varsegod, det var så lite så
Har en kompis vars 2-åriga son har nattskräck, det är därför jag känner igen symtomen. Pappan hade nattskräck när han var liten.
Precis så tänker vi oxå, byta från Medmerakort till Icakort. Men Icakortet är inte gratis att ha. Vi kollade upp det för ett tag sedan. Kommer inte ihåg hur mycket kortavgiften var.
Japp, jag passade på att gå till Ica i tisdags innan vi besökte babycaféet.
Jag var på MVC i dag och kollade blodtrycket. Det var inte lika högt som för tre månader sedan så jag får fortsätta att äta p-piller. Träffade både Smurfis och Hjärtevännen där och var ju tvungen att tala om att jag inte är gravid, annars undras det nog vad man gör på MVC ![]()
Efter det åkte jag in till stan med bvc-mammorna. Vi åkte till Room på Fridhemsplan, lunchade på Ett litet kök som ligger vägg i vägg med Room. Käkade deras supergoda clubsandwich. På Room handlade jag en äggklocka som man lägger ner i kastrullen och sen ändrar den färg vart efter hur man vill ha sitt ägg kokt - soft, medium eller hard. Köpte även en jättefin nattlampa till Englas rum. Fanns olika glödlampor med olika motiv inuti lampan. Så nu har jag slösat lite pengar i dag oxå, eller ganska mycket när jag tänker efter. Det är ju inte direkt jättebilligt att käka där. Usch, måste skärpa mig och hålla i slantarna lite bättre. Jag är helt hopplös!
I morgon ska jag sälja Englas PO.P-overall i vindtät fleece. Hon kan inte ha den för den är alldeles för varm. Hon blir supersvettig på hela ryggen. Hon verkar vara riktigt varmblodig (har nog fått från pappa). När det gäller ytterkläder har hon en jacka, en täckjacka+byxa och en vinteroverall. Dessutom har hon en fleecejacka+byxa. Så det räcker. I dag när vi var på stan hade hon bara en tjock tröja, mössa, fodrade byxor och tossor på sig i vagnen. Hon låg på fårskinnet och hade en tjock filt över sig. Det var alldeles lagom för henne. Det där fårskinnet verkar vara himla varmt - en riktigt bra investering.
Amanda,
Dig har man inte hört mycket från på sistone. Vad har du haft för dig på dagarna?
Fy, vilken morgonpigg tjej vi har i dag. Klockan 04:40 fick jag gå in och stoppa in nappen, sen vet jag inte om hon somnade om, men kl 05:10 talade hon om att hon inte ville ligga i sängen längre. Så det var bara att gå upp.
Carina,
Tyvärr har jag redan hittat en köpare. Det är en i min föräldragrupp som ska köpa den. Men OM hon skulle ångra sig så säger jag till ![]()
Amanda,
Jag har oxå märkt att Coop har tagit bort externa märken och ersatt med sina egna produkter. Inte kul!
I dag ska jag till babycaféet i Mölnvik med bvc-mammorna. Efter det ska jag till Coop och veckohandla.
I morgon är det äntligen dags för spa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]()
Lotta,
Nu har jag skrivit ut både vägbeskrivning och karta men jag är väldigt osäker på hur man tar sig till Hasseludden. Vet vilken avfart vi ska svänga av från 222an men sen hittar jag inte. Hoppas du är en bra kartläsare ![]()
Amanda,
Vi har Medmerakort. Betalar med kortet och räkningen kommer i slutet av varje månad. Har inga kontanter att handla mat för just nu ![]()
I morgon ska jag och Lottas kompis ha blinddate på Hasseludden. Blir spännande
Lotta kan tyvärr inte följa med p g a personliga skäl.
Morrn!
Engla har sovit hela natten! Stoppade i nappen vid 04:40 och då sov hon vidare till 05:50! Skönt!
Erik var sjukt bra i går kväll! Fick gåshud när han sjöng "Bed of roses". Strax ska jag fixa välling till Engla och medan hon äter ska jag kolla vem som åkte ur Idol (har spelat in). Hoppas Johan eller Felicia fick åka hem. Johan sjunger småfalskt jämt, tycker jag.
Amanda,
Det är lugnt. Kollade för en timme sedan
Det var helt ok att Felicia fick åka hem. Hoppas Markus och Erik blir kvar till finalen.
Jag ska verkligen njuta av att få möjligheten till att sova en hel natt utan att bli väckt. Men jag kommer säkert inte kunna sova. Vaknade i dag vid 04:15. Tog en halvtimme innan jag somnade om. Kroppen är ju van att inte sova hela nätter.
Sen ska jag njuta av massagen, att äta ostört och dricka gott vin förhoppningsvis ![]()