Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
Singhis:
Hur gick det med han som skulle komma och titta på vagnen?
Köpte han den?
Singhis:
Hur gick det med han som skulle komma och titta på vagnen?
Köpte han den?
Aha ok, då får vi hoppas han köper den
Men har inte försäkringsbolaget hämtat vagnen?
Tänkte iom att försäkringsbolaget har betalat ut ersättning till Er för att vagnen hade gått sönder, är det då inte försäkringsbolaget som äger vagnen?
Men om de ersätter Er med en ny vagn för att den gamla vagnen gått sönder och inte kan användas/blir för dyrt att laga, då tror de nog inte att den gamla trasiga vagnen ska säljas vidare utan hamna på tippen?
Är det ok att göra så?
Man får ersättning för en vara för att den är trasig men man säljer den sedan vidare ändå?
Inget påhopp eller något sånt utan tänker bara högt!!!
Förresten var det någon som var nere i G-bergs C på julmarknaden i dag?
Jag hade tänkt gå men åkte hem till mina föräldrar istället och fikade
I morgon är det julmarknad i Bygdegården i Hemmesta och nästa lördag (eller var det söndag) är det julmarknad i Siggesta.
Mina barn gillar marknader så vi kommer nog försöka åka till Siggesta julmarknad då de brukar ha djur och sånt man får klappa på
Vilken dag passar Er bäst att åka till Barnadiset?
Var det torsdagen den 7 dec?
Jag kan den dagen.
Är det någon som behöver skjuts?
Ska vi träffas utanför Runda Huset eller något och åka i samlad grupp dit?
Krypstrumpbyxor finns i affären Lekit i Mölnvik, kommer dock inte ihåg vad de kostar.
Singhis:
Ingen promenadlista för idag???
I natt hade äldsta sonen 40,1 i feber så han är hemma från dagis idag.
Förhoppningsvis så är han frisk tills på torsdag och kan gå på dagis så att jag kan följa med Er till Barnadiset.
Återkommer om det.
Singhis:
Jag kan inte gå med på promendaden i dag heller pga sjukt barn.
Men iom att många av de "nya" inte vet att man kan starta en ny promenadlista så tycker jag att det är bra att TS startar en lista inför varje vecka.
Då är det lätt att bara fylla på den och man slipper att flera listor cirkulerar i tråden.
Hihi ja jag hoppas också jag kan följa med på torsdag.
Om inte annat så kan jag skriva en vägbeskrivning, det är jätte lätt att hitta
Jag tycker ändå att det är bra att TS startar en promenadlista för att inte förvirra och att det blir fler listor.
Då vet har man en person som gör det och man vet att det blir gjort.
En del av dem som kommer på promenaderna kikar inte i vår tråd varje dag och jag tror att det gör det lättare för dem att skriva in sig på em befintlig lista än att starta en helt ny lista.
Det är ju en del denna veckan som frågat om det inte finns någon promenadlista.